AMD krymper processorn till Xbox One – borgar för Slim-variant

Permalänk
Medlem

Gör mig inte så mycket att den är stor så länge ljudnivån är låg. Hellre en tystare än en mer slimmad. Går den att få lika tyst eller tystare, mer slimmad och dessutom billigare så är det väl win

Blir ingen slim för mig ändå, då det förmodligen blir ett köp av One i december.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det händer ju hela tiden. Titta t. ex på DL, DS-lite DSi. 3DS, samt XL-versoner av de flesta. Så jag tror inte folk skulle reagera nämnvärt.

Det må vara vardagsmat med är det någon som tycker att det är bra att det är så? Nu verkar det ju som om man har möjlighet att kräma ut lite mer prestanda, och kanske dessutom lyckas lura någon att köpa i princip "samma" konsol två gånger, så då kan de ju tjäna extra pengar.

Jag tycker även de borde kunna skruva upp grafikdelen en del. 30FPS är ju knappt spelbart, även om spelstudiorna försöker med sitt falska "ah men asså det ger en typ filmisk känsla bah"... Jag spelar inte för att titta på film, jag spelar för att spela. Lägg ner, gå hem, avgå.

"Hela tiden" är nintendos handburna Gameboy lol. Aldrig har MS eller Sony ökat prestandan på samma konsol vid senare modeller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av xpanterx:

What? Så du tycker en mindre version vore dåligt? Förklara hur.

Självklart är det inte sämre, men storleken innan var knappast en dealbreaker. Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skurtbert:

Tycker den ser okej ut, vill ha den fyrkantig då jag har en fyrkantig TV-möbel och en fyrkantig TV... men det är ju subjektivt. Däremot hade jag gärna haft den lite mindre och tystare/svalare.

Håller med. Placerad i en tv-bänk tillsammans med övrig AV-utrustning är den riktigt snygg, men det är ju bara min subjektiva åsikt.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Batman:

Är den så farligt stor verkligen? I samma klass som en blurayspelare, modell värre, möjligen aningen större. Satsa istället på att försöka göra dom tystare, det gäller inte enbart One utan även PS4 vars polare har. Den surrar nåt infernaliskt.

Tror det folk klagat mest på är den stora jobbiga strömadaptern som sitter på sladden. PS4 har en inbyggd nätdel vilket är smidigare att hantera. Det brukar ju vara jobbigt nog att få till alla sladdar bakom en TV på ett vettigt sätt utan att det sitter en stor klump på en av dem. Så kan de krympa nätdelen tillräckligt för att då in den i chassit också så hade många blivit glada. Storleken på själva lådan är ju egentligen inte så relevant om det ändras någon centimeter hit eller dit. Mer än för e-penis då.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

varför spekulerar ni om förhöjda klockfrekvenser? xbox one är ju så otroligt kraftfull!!

skämt åsido så tror jag inte de gynnas av att irritera sina tidiga kunder sålänge man inte kan uppgradera enkelt som t.ex. nintendo 64 där man bytte jumper pack till expansion pack för att kunna lira DK-64, Perfect Dark och Majoras Mask till 100% vet inte om några fler spel hade stöd

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

Gärna sett en 4 gånger så stor (66×55×8 cm) om prestandan blev ×4. (äger inte)

4 gånger högre pris hade varit schysst också eller?

Permalänk
Medlem

Trodde inte konsol spelare brydde sig om fps så mycket som fallet verkar vara, om man vill spela med hög fps varför spelar man inte på PC i så fall?
Även om de inte klara att köra 1080p och även om fps:en ligger runt 30 tycker ni verkligen att spelen hackar och att det verkligen tar bort spelupplevelse eller är det bara siffrorna som man stör sig på?
Jag har också hört vaga rykten om att en uppdaterad Xbox One konsol är i antågande men min högst personliga åsikt om detta skulle vara sant är att man i så fall skulle skada hela konsolbranschen eftersom detta men gemensam platform har varit en av de tyngsta argumenten för just konsoler.
Jag kan dock inte personligen säga att utseendet blivit speciellt mycket bättre men slim varianterna utan snarare tvärt om, men givetvis finns det olika åsikter om detta.
Nej behåll storleken och i så fall sätt in nätaggregatet i lådan istället.
Men jag kommer personligen inte köpa någon ny konsol förrän alla stora strömmingstjänster finns tillgängliga för idag använder jag konsolerna mest som media maskin och mindre till spel.

Permalänk
Skrivet av Nightcrawler:

Trodde inte konsol spelare brydde sig om fps så mycket som fallet verkar vara, om man vill spela med hög fps varför spelar man inte på PC i så fall?
Även om de inte klara att köra 1080p och även om fps:en ligger runt 30 tycker ni verkligen att spelen hackar och att det verkligen tar bort spelupplevelse eller är det bara siffrorna som man stör sig på?
Jag har också hört vaga rykten om att en uppdaterad Xbox One konsol är i antågande men min högst personliga åsikt om detta skulle vara sant är att man i så fall skulle skada hela konsolbranschen eftersom detta men gemensam platform har varit en av de tyngsta argumenten för just konsoler.
Jag kan dock inte personligen säga att utseendet blivit speciellt mycket bättre men slim varianterna utan snarare tvärt om, men givetvis finns det olika åsikter om detta.
Nej behåll storleken och i så fall sätt in nätaggregatet i lådan istället.
Men jag kommer personligen inte köpa någon ny konsol förrän alla stora strömmingstjänster finns tillgängliga för idag använder jag konsolerna mest som media maskin och mindre till spel.

Tror snarare det är tvärtom att PC spelarna hela tiden måste gå in och kalla konsolerna för klena. De som köper en konsol struntar nog ganska rejält i prestandan eftersom det är spelen och helhetsupplevelsen man är ute efter.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Bra. Jag hoppas att detta inte tagit för mycket tid från att släppa Carrizo-desktop och att den kommer släppas enligt planen.

Det ryktas väl om att Jaguar som jag har för mig sitter i konsolerna kommer vara grunden för nästa gen AMD och att Bulldozer kommer överges efter Carrizo/Excavator så jag antar att det är bra att de redan optimerat Jaguar för 20nm.

Sedan är väl Jaguar redan på AM1 så vi kanske får väldigt fina AM1 proppar relativt snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Självklart är det inte sämre, men storleken innan var knappast en dealbreaker. Eller?

Nej absolut inte, men jag har inte bråttom att köpa den, tänkte redan från början vänta på en slim som jag gjorde med PS3

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tycker även de borde kunna skruva upp grafikdelen en del. 30FPS är ju knappt spelbart

Knappt spelbart, är du seriös? Wow

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk

Så kan de ju göra nåt innovativt och stoppa in tegelstenen till psu INUTI lådan.
Precis som alla andra konsoler, undantaget den första PS2 slim då.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pudeln:

Bra. Jag hoppas att detta inte tagit för mycket tid från att släppa Carrizo-desktop och att den kommer släppas enligt planen.

Det ryktas väl om att Jaguar som jag har för mig sitter i konsolerna kommer vara grunden för nästa gen AMD och att Bulldozer kommer överges efter Carrizo/Excavator så jag antar att det är bra att de redan optimerat Jaguar för 20nm.

Sedan är väl Jaguar redan på AM1 så vi kanske får väldigt fina AM1 proppar relativt snart.

Nej AMD är på gång med något nytt med kodnamn Zen efter Excavator. Jaguar, eller Puma som den senaste versionen heter, ligger i ett helt annat segment. De ska mer motsvara Intels Atom. De är på tok för klena för att kunna användas i de högre segmenten. Vi vet i princip inget om Zen än men det ryktas om att de kommer köra SMT och av allt att döma är det en helt ny arkitektur. Det kommer en ny plattform med Puma+ och ARM nästa år men den är ersättare till Kabini.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Knappt spelbart, är du seriös? Wow

Går att förstå vad han tycker, det är spelbart men när man väl vant sig vid att ha en konstant fps på minst 60 så är det fruktansvärt märkbart om något rullar på 30 och dyker neråt 20-25 ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det händer ju hela tiden. Titta t. ex på DL, DS-lite DSi. 3DS, samt XL-versoner av de flesta. Så jag tror inte folk skulle reagera nämnvärt.

DS Lite är ju en slim variant av DS.
DSi var däremot lite udda då det inte är en helt ny generation mot DS/DS Lite men ändå bättre på vissa saker (och sämre på andra)
3DS är en ny generation mot de tidigare.

Att jämföra en 3DS mot en DS Lite är lite som att jämföra en PS4 mot en PS3 Slim.
Även om skillnaden kanske inte är lika stor på DS sidan. Men 3DS är ändå en nyare generation än DS / DS Lite / DSi.

Skrivet av Oliver91:

skämt åsido så tror jag inte de gynnas av att irritera sina tidiga kunder sålänge man inte kan uppgradera enkelt som t.ex. nintendo 64 där man bytte jumper pack till expansion pack för att kunna lira DK-64, Perfect Dark och Majoras Mask till 100% vet inte om några fler spel hade stöd

Lite skillnad.
Dels så är exp0ansion pack en minnes uppgradering. Som standard hade hade N64 4MB RAM och sen med expansion pack blev det 8MB.
Tänk som att du köper en dator med 1st 4GB minne och vid senare tillfälle köper du en extra 4GB och sätter in i en ledig slot.
Skillnaden var att N64 körde med Rambus och där kunde de inte ha en helt ledig minnesslot, utan behövde ha antingen ett minne eller en terminator.
Så Jumper pack är en terminator eller dummy minne för att få en komplett krets.

Hursomhelst, dels var det en minnesuppgradering och inte något som ökade klockfrekvenser. Dels var det något Nintendo fick planera redan när de tog fram N64.
(troligtvis hade den blivit för dyr med 8MB vid release)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det händer ju hela tiden. Titta t. ex på DL, DS-lite DSi. 3DS, samt XL-versoner av de flesta. Så jag tror inte folk skulle reagera nämnvärt.

Det må vara vardagsmat med är det någon som tycker att det är bra att det är så? Nu verkar det ju som om man har möjlighet att kräma ut lite mer prestanda, och kanske dessutom lyckas lura någon att köpa i princip "samma" konsol två gånger, så då kan de ju tjäna extra pengar.

Jag tycker även de borde kunna skruva upp grafikdelen en del. 30FPS är ju knappt spelbart, även om spelstudiorna försöker med sitt falska "ah men asså det ger en typ filmisk känsla bah"... Jag spelar inte för att titta på film, jag spelar för att spela. Lägg ner, gå hem, avgå.

Hela tiden är en extrem överdrift. Det händer extremt sällan på stationära konsoller är rätt ord. För något som Xbox så skulle det vara en katastrof. Det skulle förstöra det som är fördelen med att göra spel till konsol, och att äga konsol, samt separera marknaden.

Spelen skulle säkert fortsätta vara i 30 fps också. För de flesta spelutvecklare har tagit beslutet att fler personer bryr sig om mer och bättre effekter och texturer som 30 fps kan ge. Du skulle säkert kunna sätta in ett GTX 980 i konsolen men de skulle fortfarande köra 30 fps. Ett beslut jag tycker är bra i de flesta spel.

Jag tycker att 30 fps är hemskt på PC med mus och tb. Men har verkligen inga problem med det på konsol om det är stabila 30 fps och det inte är ett snabbt FPS som CoD eller ett bilspel som Forza Motorsport. Det fungerar däremot i typ Forza Horizon då det är lite långsammare och mer oprecist än Motorsport. Spel som typ AC 4 på PS4 har jag inga problem med om det är 30 fps då det är stabila 30 fps. Men om det är ostabila 30 fps som hela tiden drar ner under, typ GTA V på last gen, då är det väldigt irriterande.

Död, skatter och Ozzed som klagar i en microsofttråd. Livets konstanter

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd

Man handlar konsoll för att spela spel som The Last of Us och resten av Naughty Dogs katalog samt spel som NHL/PES för online multiplayer. SP-spelen är bättre än något på PC rent utförandemässigt medans man slipper alla 14yro cheater-kids i MP-spelen. Sedan lirar man CIV5:BE, DraonAge och GTA5 på PC.

Perfekt!

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det kommer en ny plattform med Puma+ och ARM nästa år men den är ersättare till Kabini.

Du tänker på project Skybridge? Kabini är redan ersatt av Beema som lanserades i år. Den har Puma+ kärnor och fördelen är väl mest energieffektivitet jämfört med Kabini. Skybridge nästa år skulle då ha Puma+ kärnor på 20 nm, och det verkar ju vara på gång enligt ryktena. TSMC 20 nm planar borde fungera okej för Beema/Puma+ som är relativt låg klocka etc. Ska bli intressant att se om TSMC kan lösa problemen med deras 20 nm planar för mer högpresterande grejer. Hitintills har de ju fått kalla handen av både Nvidia och AMD för att göra deras högprestanda GPUer. Kanske kan de locka Sony och MS med lägre produktionskostnader, högre prestanda lär det nog inte handla om.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Tror det folk klagat mest på är den stora jobbiga strömadaptern som sitter på sladden. PS4 har en inbyggd nätdel vilket är smidigare att hantera. Det brukar ju vara jobbigt nog att få till alla sladdar bakom en TV på ett vettigt sätt utan att det sitter en stor klump på en av dem. Så kan de krympa nätdelen tillräckligt för att då in den i chassit också så hade många blivit glada. Storleken på själva lådan är ju egentligen inte så relevant om det ändras någon centimeter hit eller dit. Mer än för e-penis då.

Så PS4 har alltså nätdelen inbyggd och är dessutom mindre än Xbone. Fan man kan ju undra vad ingenjörerna på M$ har sysslat med egentligen. Kan ärligt inte komma på en enda anledning till varför man skulle vilja ha en Xbone före PS4, kanske möjligtvis finns något enstaka spel som är exklusivt för Xbone.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Ok.. i så fall är min fråga.. när kommer bättre prestanda? jag känner att den där lilla sk*tna Octa-core processorn behöver mer kräm!!!! de lovade 60fps Konsoll spel. Ändå står jag här med mina datorer.. Jag ser verkligen inget attraktivt med PS4 eller Xbox1

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Knappt spelbart, är du seriös? Wow

Inte spelbart.. fick gå tillbaka samma dag till GAME och sälja GTA V på releasedagen och förlorade 200kr :/ gick hem och installerade det och undrade om min konsol hade gått sönder när allt laggade men det var visst så det skulle vara... 20-24 GLORIOUS FPS!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av this:

Så PS4 har alltså nätdelen inbyggd och är dessutom mindre än Xbone. Fan man kan ju undra vad ingenjörerna på M$ har sysslat med egentligen. Kan ärligt inte komma på en enda anledning till varför man skulle vilja ha en Xbone före PS4, kanske möjligtvis finns något enstaka spel som är exklusivt för Xbone.

Exklusiva spel har varit det som säljer konsoler i väldigt många år. Prestandan är inte så relevant på den marknaden utan allt cirkulerar kring spelen. Man köper inte konsolen som är mest kraftfull utan konsolen som har de spelen du vill spela.

Angående vad ingenjörerna tänkte så hade de nog RROD färskt i minnet och prioriterade kylning. Jämför fläkten i XBone och PS4 ska du få se på grejer. Eller ja, titta på hela kyllösningen. Xbone har en 112 mm axialfläkt som suger luft från ovansidan av chassit direkt genom ett galler. Luften trycks sedan ner genom en stor kylfläns och ut genom sidorna av chassit. PS4 har en 85 mm radialfläkt som suger in luft genom någon sorts springor i fronten. Inga synliga fläktgaller den kan dra luft från. Sedan trycks luften genom en kylfläns och slutligen nätdelen innan den lämnar chassit i bakkant. Insidan av PS4 är minst sagt full medan det finns rätt gott om luft i Xbone.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag som nyligen blivit sugen på att skaffa mig en xbox one white edition, vad tror ni oddsen är för att slim ska släppas i vit den med? Ni som är lite mer insatta i konsoler

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

De skulle ju kunna höja frekvensen på en Xbone "slim" och sedan göra så att spel som släpps hädanefter kan gå in ett något aggressivare renderingsläge om spelet spelas på en "slim"-maskin.

Skrivet av Ozzed:

Så otroligt klena som den här generationens konsoler är hade det varit vettigare att satsa på ~samma TDP men ökad prestanda istället. Som det påpekats innan så prioriterar nog de flesta prestanda framför ett slimmat utseende/några ören billigare elräkning. Eller tycker folk det är kul att sitta med 720P/30fps?

Problemet är att Sony och MS blivit så skrämda av de höga förlusterna kring tillverkningen av PS3 och 360 att de gått på andra hållet nu och bestämt ska gå plus på maskinen redan från början.

Skrivet av anton_mjor:

Så kan de ju göra nåt innovativt och stoppa in tegelstenen till psu INUTI lådan.
Precis som alla andra konsoler, undantaget den första PS2 slim då.

Och Gamecube. Inte så stor tegelsten, och definitivt inte tung, men ändock en tegelsten.

Skrivet av Crazy:

Jag som nyligen blivit sugen på att skaffa mig en xbox one white edition, vad tror ni oddsen är för att slim ska släppas i vit den med? Ni som är lite mer insatta i konsoler

För tidigt att sia om, men jag tror inte det kommer komma i år, definitivt inte i Sverige. De vill nog sälja slut nuvarande lager till jul först.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

Och detta kommer dom på nu... Krymper dom inte ner enheten till iaf xbox 360 slim storlek kan dom glömma att dom får mina pengar.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Är den så farligt stor verkligen? I samma klass som en blurayspelare, modell värre, möjligen aningen större. Satsa istället på att försöka göra dom tystare, det gäller inte enbart One utan även PS4 vars polare har. Den surrar nåt infernaliskt.

Med tanke på den sketna prestandan, så skulle dom ju lika gärna kunna kyla konsolerna passivt.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Med tanke på den sketna prestandan, så skulle dom ju lika gärna kunna kyla konsolerna passivt.
/Lifooz

Bra då kanske du kan lösa det åt Sony och Microsoft, tror dom kommer vara extremt tacksamma för den informationen.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Problemet är att Sony och MS blivit så skrämda av de höga förlusterna kring tillverkningen av PS3 och 360 att de gått på andra hållet nu och bestämt ska gå plus på maskinen redan från början.

Båda företagen har ekonomi stark nog att kunna ta en förlust i början av försäljningen av nya konsoler. Jag gillar inte alls vart utvecklingen är på väg.

"Köp vår konsol, den är som en PC, fast sämre på precis allt den gör... Men du får spelen några månader tidigare och en ursäkt att spela FPS du inte behöver sikta i!"

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Inte spelbart.. fick gå tillbaka samma dag till GAME och sälja GTA V på releasedagen och förlorade 200kr :/ gick hem och installerade det och undrade om min konsol hade gått sönder när allt laggade men det var visst så det skulle vara... 20-24 GLORIOUS FPS!

Hur kan du klaga? Du fick ju "The Cinematic Experience"

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A