browsing history i internet explorer 8

Permalänk
Medlem

browsing history i internet explorer 8

Hur tar man bort browsing history i internet explorer 8?
Bookmarks?
Temporary Internet Files?
Cookies?
History?
Form data?
Passwords?
In private filtering data?
Urls sóm man har skrivit in och som man har besökt då man har skrivit manuellt?

Hur raderar man dom på riktigt så dom inte dyker upp när man använder ie 8 igen eller någon annan gör de för jag surfar på vuxen sidor.

Permalänk
Medlem

Tryck Ctrl+Shift+Delete när du har webbläsaren uppe.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

De hjälper inte... testa skriv något som du vet att du har besökt förr så kommer de upp i adress fältet ändå. Inga andra förslag som fungerar?

Permalänk
Medlem

ingen som vet?

Permalänk
Medlem

Till kontrollpanelen, tryck in på internetalternativ. Under fliken allmänt, och rubriken Webbhistorik tryck "ta bort...", kryssa i allt och tryck rensa. Tänk på att det suddar ut sparade lösenord och att man måste logga in på sidor där man i vanliga fall är ställd att logga in automatisk. Så det kommer synas att historien har blivit rensad.

Om det gäller på skola eller jobb så hjälper det dock inte, allt sådant sparas på nätverkets brandvägg och man kan enkelt spåra det till den dator som var ut på sidan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Folk verkar inte läsa eller inte förstå vad du menar, undrar om jag lyckas?
Är det autocomplete du menar? tools -> internet options -> content -> autocomplete settings -> delete autocomplete history...
Där kan du även slå av det helt också, personligen så hatar jag skiten!

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Det är på min egen dator hemma, jag har två webb läsare MF och IE, det är IE som jag vill tömma på personliga data för det är folk som jag känner som lånar datorn och det var en som uttryckte det så att det var fult när en sida ploppade fram sådär... Därför vill jag rensa Internet Explorer 8 för andra använder den.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde så sen sökte jag fram ie 8 bokmärkena och tog bort så nu är den avskalad.