Permalänk

Är folk så desperata att klanka ner på AMD att man rekommenderar dyra processorer och moderkort till Intel för att få lite mer FPS alltså? Man kan inte säga att skillnaderna är så värst stora om man kollar på vad som står här.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Xiqt:

Hittar ingen AMD CPU överhuvudtaget, skummade igenom snabbt men jag ser nästan bara 4930K samt 5960X i toppen.

http://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/fire+strike+3dmark+score...

Tror du missförstog mig lite där Kolla här ska du se vad ja menar Enjoy

http://prntscr.com/539dtx

dom menar alltså att både i total och graphics skulle en kommunist (i3) slå en toppklass i7

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Är folk så desperata att klanka ner på AMD att man rekommenderar dyra processorer och moderkort till Intel för att få lite mer FPS alltså? Man kan inte säga att skillnaderna är så värst stora om man kollar på vad som står här.

Jag har inget emot amd Tycker det är bra med konkurans, även om toppmodellerna slutklockade från amd kanske har en liten chans mot en stock sandy b

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Skrivet av dennisdvdr:

Jag har inget emot amd Tycker det är bra med konkurans, även om toppmodellerna slutklockade från amd kanske har en liten chans mot en stock sandy b

Jag vet också det att AMD har det svårt att hävda sig mot Intel men att skillnaderna skulle vara så stora som det påstås här tror jag inte på och är inte ensam om det. När jag läser om processorer så läser jag inte bara här utan läser även recensioner från helt andra sidor innan jag börjar få en uppfattning om hur det är.

Men saken är den att lägga kanske 3000 kronor på ett grafikkort och sen runt 3000 kronor till på ny processor och moderkort känns inte bara dyrt och onödigt utan även dåligt för miljön.

Ser ingen anledning till varför man skulle göra det men alla får göra som dom vill givetvis.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Klart att Intel piskar skiten ur AMD.
Men säg då att man har en Geforce 210 som är ett skit kort
Så kommer fortfarande Intel att ge högre prestanda än Amd.
ska vi då påstå att AMD flaskar 😁

Permalänk
Skrivet av dennisdvdr:

I mp eller sp ?

mp eller sp? Vad betyder det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av macke0010:

mp eller sp? Vad betyder det?

Multiplayer Singleplayer antagligen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag vet också det att AMD har det svårt att hävda sig mot Intel men att skillnaderna skulle vara så stora som det påstås här tror jag inte på och är inte ensam om det. När jag läser om processorer så läser jag inte bara här utan läser även recensioner från helt andra sidor innan jag börjar få en uppfattning om hur det är.

Men saken är den att lägga kanske 3000 kronor på ett grafikkort och sen runt 3000 kronor till på ny processor och moderkort känns inte bara dyrt och onödigt utan även dåligt för miljön.

Ser ingen anledning till varför man skulle göra det men alla får göra som dom vill givetvis.

Jag har nog inte get honom något råd om att köpa nya grejer. Sen tycker jag det är mest synd( även fast det finns en stor fanboy i mig ) att Amd inte har mera att komma med. Intel har en jätte stor monopol just nu i den högre prestandan vilket så klart påverkar priserna.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Skrivet av dennisdvdr:

Jag har nog inte get honom något råd om att köpa nya grejer. Sen tycker jag det är mest synd( även fast det finns en stor fanboy i mig ) att Amd inte har mera att komma med. Intel har en jätte stor monopol just nu i den högre prestandan vilket så klart påverkar priserna.

Ja tyvärr så är det ju så

Permalänk

Jag lade till en omröstning och inkluderade även 290 som nämns i tråden.

Permalänk
Medlem

Har du kortet klockat till 4.6Ghz som det står i signaturen kan du väl få en 10fps högre om du byter till en intelprocessor, men är det verkligen värt det ? Kör processorn klockad, välj ett 970 kort och oroa dig inte för flaskning.

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Medlem

Din benchmark är inte riktigt rättvist, eftersom du bara jämför referens-versionen av GTX 980, istället för att välja ett eftermarknads kort så som MSI GTX Gaming 4GB, då skulle resultatet skilja sig än mer från ett GTX 970.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233