Låg upload speed men hög download! (LÖST)

Permalänk
Medlem

Låg upload speed men hög download! (LÖST)

Hej!

Jag har använt en router/modem kallad TG799vn v2 och cirka 20-30 download beroende på tid av dygnet. Problemet är upload speeden, har under lång tid haft hyfsat bra upload (4-10 mbits/s) men nu har den dykit ner till 0.20-0.50. Jag försöker streama spel men upload speed under 4 är inte optimalt.. Undrar om det är något jag har råkat ändra på och isåfall hur kan jag fixa tillbaka till 4-10 upload? http://www.speedtest.net/my-result/3882481048

Permalänk
Medlem

Ring din leverantör och fråga..

Permalänk
Medlem

Håller nog med tidigare talare, det är nog din leverantör som kan svara bäst på.. Av modemet att döma så sitter då en VDSL anslutning vilket innebär koppar fram till uttaget vilket i sin tur kan innebära oregelbunden hastighet.. Självklart skall det vara inom vissa gränser. Men som sagt, din leverantör kan ganska enkelt se vilken hastighet du får fram till ditt modem och kan då avgöra om det är hemma hos dig problemet ligger eller om det är från stationen fram till modemet.. Ibland kan det räcka med en enkel omstart av modemet för att den skall förhandla upp hastigheten

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem

Tack! jag ringde hit en leverantör som fixade problemet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SneBarn:

Tack! jag ringde hit en leverantör som fixade problemet

fast det var det ingen som bad dig göra, nåja najs att det löste sig.