Apple airport extreme router, funkar wifi på denna med windows 7?

Permalänk
Medlem

Apple airport extreme router, funkar wifi på denna med windows 7?

Tjena, googlade lite och hittade inget direkt svar.En kollega behövde lite hjälp imorgon bitti. Han har inget nätverk i datorn, windows 7 proff. Jag vet inte om den är bärbar eller stationär. Men då dom i vanliga fall bara kör apple där så har dom apple airport extreme (tror det är den nyaste). Går det att få det att fungera med denna router? Jag vet att jag är bristfällig i information, och det är pga av att jag inte vet mer själv. Men funkar apples router men både wifi och trådat med win 7?

Permalänk
Medlem

Det ska inte vara några problem vad jag vet, har kört ett par på jobbet mot både linux, mac och windows datorer utan problem.

Visa signatur

PC: i7 3770k, Asus P8Z77-M PRO, 16GB @ 1600Mhz CL9, Gigabyte GTX670 OC, 120GB Intel 330
HTPC: i5 3450, ASRock Z77M mATX, 8GB @1600Mhz CL9, Gigabyte GTX670 OC, 160GB Intel 320
Server (Ubuntu 12.04): Pentium G2030 3Ghz, 4GB @ 1600Mhz, 160GB VelociRaptor, 4*1TB 7200RPM @ RaidZ

Permalänk

Inga problem alls, har kollegan en ifåne så skall det så vitt jag vet gå att konfigurera airport extremen med denna också.

Permalänk
Medlem

Jo alla kollegor har ighone utom jag. Men vad bra då borde inte problemet ligga på routern.
Det kan inte finnas någon inställning i routern som på verkar internet uppkopplingen mot windows?

Permalänk

Inte vad jag vet, jag har själv en äldre variant av Airport Extreme, och har haft den kopplad mot en Windowsburk utan problem.

Permalänk
Medlem

Inga problem med apple router. Kör det hemma, har massa windows enheter kopplade. Behövs dock någon form av apple produkt (ipad,iphone eller mac) för att konfa skiten xD

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WiZzard:

Inga problem med apple router. Kör det hemma, har massa windows enheter kopplade. Behövs dock någon form av apple produkt (ipad,iphone eller mac) för att konfa skiten xD

Nja, varför ens posta detta??

Så jä**a klart att det INTE behövs en Apple produkt för att använda Airport.

Problem? Googla, det finns massor av hjälp.

Permalänk
Medlem

Har Airport Extreme AC versionen. Fungerar med PS3, OSX, iOS, Win 7 & 8

Testa att dra strömmen från den ett tag och konfigurera om den

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av dales:

Nja, varför ens posta detta??

Så jä**a klart att det INTE behövs en Apple produkt för att använda Airport.

Problem? Googla, det finns massor av hjälp.

Utan att ha googlat så undrar jag hur du nuförtiden konfar airporten i Windows? Hjälpte en kompis för 10 år sedan, och bara det att man var tvungen (då) att installera något program för att konfa den och det sög rätt rejält!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dales:

Nja, varför ens posta detta??

Så jä**a klart att det INTE behövs en Apple produkt för att använda Airport.

Problem? Googla, det finns massor av hjälp.

Mad much? vad är ditt problem?

Jag svarade på frågan och sa att det fungerar fint med apple router, men man måste ha air port verktyget för att konfa den.

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem

Ställde frågan då jag ville vara säker att det inte var problemet, då jag eventuellt inte skulle ha internet på plats.
Googlade lite men hittade inget 100% svar, men kunde ansträngt mig mer.
Dock var ju problemet lättlöst, var en stationär dator utan wifi kort i. Köpte ett wifi kort, sen fungerade det direkt.
Tack för svaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WiZzard:

Mad much? vad är ditt problem?

Jag svarade på frågan och sa att det fungerar fint med apple router, men man måste ha air port verktyget för att konfa den.

Läs en gång till vad du skrev i förra inlägget.

Du nämner INGET om airport utility där, utan påstod att man måste ha apple hårdvara för att konfigurera (ipad,iphone,mac)

<citat>
Inga problem med apple router. Kör det hemma, har massa windows enheter kopplade. Behövs dock någon form av apple produkt (ipad,iphone eller mac) för att konfa skiten xD
</citat>

Här är en länk till Airport utility:
http://support.apple.com/kb/dl1547

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Läs en gång till vad du skrev i förra inlägget.

Du nämner INGET om airport utility där, utan påstod att man måste ha apple hårdvara för att konfigurera (ipad,iphone,mac)

<citat>
Inga problem med apple router. Kör det hemma, har massa windows enheter kopplade. Behövs dock någon form av apple produkt (ipad,iphone eller mac) för att konfa skiten xD
</citat>

Här är en länk till Airport utility:
http://support.apple.com/kb/dl1547

Ja, du har helt rätt, men stödet för Windows Clienten va bara första generationen airport 802.11n, de senaste kräver osx eller ios. http://support.apple.com/en-us/ht1998

Tvivlar inte på att det går att lösa genom emulering eller liknande men i grundutförande Fungerar Inte windows.

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |