Video: GTA V i förstapersonsläge

Permalänk
Melding Plague

Video: GTA V i förstapersonsläge

Det blir ett nytt förstapersonsläge komplett med både animerade vapen och fungerande instrumentpaneler. Rockstar visar nyheterna i en ny video på Youtube.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

När first person mode ryktades så var jag lite orolig att det bara skulle vara kamera vid huvudnivå och inte så bra gjort. Men de levererar first person mode som det ska vara gjort, från grunden och inte bara påklistrat. Verkar vara en redigt bra gjord remaster. Ser fram emot att spela det på PS4 om två veckor.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Trevligt med förstapersonsläge

Nu är det bara rift stöd som saknas!!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Jubileumsmästare

Jag som tänkte ta ledigt en vecka när jag fyller år, 29e Januari. Nu har jag ju argument nog för att vinna över frugan! FPS+GTAV+PCMASTERRACE. <3

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Avstängd

Inte länge kvar nu tills PS4:at får gå varmt!

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk
Medlem

Fyfan vad grymt det ser ut! Hade inte tänkt köpa GTA V men det här såg faktiskt för bra ut för att missa. Vågar dock inte förhandsboka med tanke på hur dåligt optimerat IV var... Men på grund av att de gång på gång försenat PC-versionen så borde de ju lägga mycket resurser på att göra det väl optimerat.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av Svaniis:

Jag som tänkte ta ledigt en vecka när jag fyller år, 29e Januari. Nu har jag ju argument nog för att vinna över frugan! FPS+GTAIV+PCMASTERRACE. <3

haha härligt men tror du stavade gta V fel

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Fyfan vad grymt det ser ut! Hade inte tänkt köpa GTA V men det här såg faktiskt för bra ut för att missa. Vågar dock inte förhandsboka med tanke på hur dåligt optimerat IV var... Men på grund av att de gång på gång försenat PC-versionen så borde de ju lägga mycket resurser på att göra det väl optimerat.

Väldigt bra optimerat på konsolerna dock, med tanke på den extremt begränsade hårdvaran i förgående generation.

Jag tror både Xbox One och PS4 kommer ha 30FPS 1080p, låter bra med tanke på den stora detaljerade världen.
Bara det är 30 stabila så...

Permalänk
Medlem

1080p 30FPS står det iaf i video beskrivningen för PS4/XBONE... ska bli nice köra 1440p/60FPS på PC

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Är versionen på ps4 och xbone bara i 30fps? Fan jag som faktiskt funderade på att köpa det på xboxet istället för till datorn men vill verkligen spela det i 60fps.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

Bara en stenhård Multiplayer-del som saknas liknande BF3/4 style Sen har de verkligen lyckats !

Tänk er FPS - multiplayer - openworld

Visa signatur

|| Aorus x570 Elite || Ryzen9 5900X || XFX 6900XT Merc 319 Limited Black Edition|| 32GB 3600mhz HyperX || NZXT Kraken x53 || Corsair RM1000W || 2x 1TB Kingston KC2500 M.2 Raid0 || Phanteks P400A || Huawei GT MateView GT 34" 1440p 165hz Freesync HDR || Xtrfy M4 RGB Black || Razer Nari 7.1 Headset|| ASUS ROG Claymore Core ||

Permalänk
Medlem

Det såg bättre ut än vad jag hade trott.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av vracer:

Bara en stenhård Multiplayer-del som saknas liknande BF3/4 style Sen har de verkligen lyckats !

Tänk er FPS - multiplayer - openworld

Arma 3 - Altis life

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Sneaky_rhino:

haha härligt men tror du stavade gta V fel

För mycket kaffe, för dåligt med sömn!

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

Jäklar, det ser bättre ut än förväntat. jag hoppas verkligen att det kommer gå att växla manuellt med bil. Jäklar va grymt det skulle bli om hanteringen på bilarna är bra nog i sådana fall!. Vi får se, jag hoppas! Förhandsbokade PC versionen för en månad sen.

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Har aldrig kört GTA spelen tidigare, men nu när det blir första personsvy så blir det en helt annan femma.
Ser varierat och snyggt ut. Blir ett givet köp när det kommer.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen det blir bra optimerat för PC och inte samma mardröm som WatchDogs var nu...Vågar iaf inte köpa det på premiären, det har man ju lärt sig nu.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Testpilot

Men du detta såg ju mer än kalas ut! Fan så synd bara att man lär vänta till efter jul-helgerna för att få lägga vantarna på PC-versionen, men förhoppningsvis är det värt väntan!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Fuck YEAH! Cant wait!

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Inaktiv

Det var bra med en beta version genom konsolerna.. nu snart kommer full versionen för pc masterrace

Permalänk
Medlem

Detta tyder antagligen på att de kommer fixa stöd för Oculus, Morpheus osv.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

Detta tyder antagligen på att de kommer fixa stöd för Oculus, Morpheus osv.

Äsch, vad dillar du om? Ett förstapersonsperspektiv behöver inte betyda någonting.

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än att stämma in i lovsången. Det ser grymt ut! Och är säkert värt att vänta på. Jag var lite putt när det blev försening efter försening, men det ser ju ut att ha varit värt det. Heja!!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Fan va hypad man är på detta

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Även 4K stöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Det såg bättre ut än vad jag hade trott.

Precis min tanke!

Verkar som att de kommer satsa på PC portningen ändå, med tanke på att det kommer ha stöd för 4K också:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20141105/spela-gta-v-i-4k

Antagligen därför PC versionen är ännu mer försenad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Beltet:

Precis min tanke!

Verkar som att de kommer satsa på PC portningen ändå, med tanke på att det kommer ha stöd för 4K också:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20141105/spela-gta-v-i-4k

Antagligen därför PC versionen är ännu mer försenad.

Alltså. Jag förstår verkligen inte hur 4K stöd är något häftigt. I princip samtliga PC spel har haft 4K stöd sedan 90 talet, det är bara skärmar som saknats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Har aldrig kört GTA spelen tidigare, men nu när det blir första personsvy så blir det en helt annan femma.
Ser varierat och snyggt ut. Blir ett givet köp när det kommer.

Haha! Fyndig ordvits där

Visa signatur

Dator: GA-970A-DS3, AMD FX 4100, CoolerMaster Hyper Evo 212, Radeon HD7870 Crossfire, Corsair (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP, Kingston SSDNow V300 120GB, EVGA SuperNOVA G2 750W, Fractal Design Core 3000.
Skärm: Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Medlem

Inte varit så intresserad av GTA öht men det här ser grymt ut. Får hoppas det kommer stöd för mods också.

Permalänk
Medlem

Fan så klen man är, slant med fingret och bokade trots att jag lovade att hålla mig till PC men vid närmare eftertanke så var det faktiskt ~1 år sedan man lirade (PS3->PS4) så ^^

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠