Cannot install drivers. No Intel(R) Adapters are present in this computer

Permalänk
Medlem

Cannot install drivers. No Intel(R) Adapters are present in this computer

Citat:

Tjenare.

Har precis köpt in mitt nya moderkort. Det blev ett Asus Maximus VII Hero och är f.ö väldigt nöjd ända tills nu jag skulle börja överklocka.
Jag har haft internet innan på datorn, men det försvann helt plötsligt och adaptern hittas inte alls.

Device Manager har två gula varningstrianglar på Ethernet Controller samt PCI Simple Communications Controller.
Jag laddade ner drivrutiner på min laptop och förde över till datorn men får ovanstående error(Topic).

Några idéer?

Nytt problem! Installerade Intel(R) Management Engine Interface och lyckades efter det installera drivrutinerna för nätverket, however: Jag får inget internet. Rött kryss över ikonen nere i aktivitetsfältet. Vad kan jag göra?

Error: "a network cable is not properly plugged in or may be broken"

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Nytt problem! Installerade Intel(R) Management Engine Interface och lyckades efter det installera drivrutinerna för nätverket, however: Jag får inget internet. Rött kryss över ikonen nere i aktivitetsfältet. Vad kan jag göra?

Error: "a network cable is not properly plugged in or may be broken"

Du har inte någon annan internet kabel som du kan testa? Kanske bara den som glappar / e trasig. Alltid värt att prova om du har en extra som bara ligger. Annars om du har trådlöst internet så finns det ju alltid usb routrar, det använde jag för att ladda ner drivrutinerna iallafall.

När du för över drivrutiner från laptop till din main dator kan det ju vara så att filerna blir korrupta.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrSempan:

Du har inte någon annan internet kabel som du kan testa? Kanske bara den som glappar / e trasig. Alltid värt att prova om du har en extra som bara ligger. Annars om du har trådlöst internet så finns det ju alltid usb routrar, det använde jag för att ladda ner drivrutinerna iallafall.

När du för över drivrutiner från laptop till din main dator kan det ju vara så att filerna blir korrupta.

Lycka till!

1: Internet funkade; Började överklocka och internet fungerade inte längre
2: Det är trådat som sagt
3: Hur kan de bli korrupta när jag för över drivrutinerna via USB-Minne?

F.ö löste jag problemet.
Problemet låg med en drivrutin som blev korrupterad med alla BSODs jag fick under tiden jag testade olika volter.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop