+ spel på köpet, vad ska man välja?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Aug 2012

+ spel på köpet, vad ska man välja?

Tja! inet har nu att man får antingen Assasin's Creed Unity, Far Cry 4 eller The Crew när man köper ett grafikkort i 900 serien. Vad för spel borde man välja för har altid gillat bilspel men farcry är ett grymmt spel medans Assasin's Creed Unity verkar as nice. Vad skulle ni ha valt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2010

Assasins Creed, men då spelar jag från soffan med kontroller också

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Far Cry 4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Apr 2012

Du kan väl lägga en sån där fiffig omröstning?
Jag röstar på The Crew eller Far Cry 4.

GPU: GTX 980 @ 1515/3920 CPU: i5 4690k @ 4,5Ghz Kylare: Kelvin S36 RAM: 14GB 1333MHz MOBO: Z97S SLI Krait Edition Lagring: 3x240GB SSD & 2TB WD Green Ljud: DT990 250Ω, PC360, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lastbilshytten
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Reckonzz:

Tja! inet har nu att man får antingen Assasin's Creed Unity, Far Cry 4 eller The Crew när man köper ett grafikkort i 900 serien. Vad för spel borde man välja för har altid gillat bilspel men farcry är ett grymmt spel medans Assasin's Creed Unity verkar as nice. Vad skulle ni ha valt?

Själv skulle jag valt Far Cry 4! 😍

Skickades från m.sweclockers.com

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2010

Jag tog The crew, gillade inte FC3, och AC-serien är rena rama CoD-historien..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2008

Då kan jag passa på att fråga.
Själv är jag intresserad av alla tre, men jag kommer ju bara köpa ett grafikkort. Hade tänkt lägga upp en annons framöver där jag erbjuder mig att köpa två koder. Men kommer det att funka? På nVidias hemsida står det att man inte får sälja vidare koderna, men betyder det att man inte kan?

Alltså: Är koderna i sig helt vanliga uplay-nycklar eller är det gjort på något sätt så att personen som har köpt grafikkortet inte kan ge dem vidare till någon annan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Fruktstund:

Själv är jag intresserad av alla tre, men jag kommer ju bara köpa ett grafikkort. Hade tänkt lägga upp en annons framöver där jag erbjuder mig att köpa två koder. Men kommer det att funka? På nVidias hemsida står det att man inte får sälja vidare koderna, men betyder det att man inte kan?

Alltså: Är koderna i sig helt vanliga uplay-nycklar eller är det gjort på något sätt så att personen som har köpt grafikkortet inte kan ge dem vidare till någon annan?

Om man säljer dom snyggt typ i pm så är det inga problem säkert

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Fruktstund:

Det går att sälja vidare koderna, men nvidia vill inte att man gör det

Man skriver in koden från kupongen på nvidia's hemsida, sen får man en rabatt-kod som sänker priset på spelet man valt till 0kr.

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Sapphire R9 390X PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av Reckonzz:

Om man säljer dom snyggt typ i pm så är det inga problem säkert

Tack för svaret. Har läst marknadens regler och utgår ifrån att en sådan annons inte skulle strida mot dem!

Skrivet av Timelord Sloth:

Det går att sälja vidare koderna, men nvidia vill inte att man gör det

Man skriver in koden från kupongen på nvidia's hemsida, sen får man en rabatt-kod som sänker priset på spelet man valt till 0kr.

Okej, då förstår jag. Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar/Malmö
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Reckonzz:

Beror på om du har kompisar...

Själv skulle jag valt Assassins Creed Unity då flera kompisar kommer köpa det och då man kan spela 4st så kommer det bli så jäkla fett.

Om du är soffgamer så skulle jag satsat på The Crew bilspelet då det verkar riktigt bra och kul, spelat igenom betan lite och en kompis körde betan väldigt mycket, tror jag kommer köpa det i framtiden också.

Far Cry är jag inte så pepp på själv men om du kört dem tidigare spelen och kan serien eller älskar cod/bf så kanske det kan vara något för dig

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro/PSUBeQuietDarkPowerPro1000w/ Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING/AURA/CPU:i7-6700K 4.2Ghz/Kylare:BeQuiet! SilentLoop240mm/Ram:Corsair 16GB DDR4 3200MHz Vengeance/GPU:Asus R9 280X Matrix Platinum 3GB/SSD:Corsair Force GT 2x120GB/HDD:Seagate/WD->20TB/OS:W7/TillbehörLogitechG930/Z906,G510/K350/M705/G440/
MionixNaos5000/7200/Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM,49"Sony,KD49X8005C/Mobil:Sony Z5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

Hade valt FC4, då det är det enda av dom 3 spelen som jag garanterat tänkt skaffa ändå.

CPU: I7-3930k@4,2 GHz + Noctua NH-D14 // GPU: EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ // RAM: 16 GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz // MoBo: Asus P9X79 Pro // PSU: NZXT HALE90 1000w 80+ Gold // SSD: Samsung 830(128GB) + Crucial M500(240GB) + Crucial MX300(525GB) // HDD: 2 TB Seagate Barracuda 7200 rpm // Chassi: Fractal Design Define XL R2 // OS: Win 10 Pro // Skärm: AOC g2460Pg + BenQ GL2450.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Maj 2003

Ett problem hos mig är att jag vet vilket spel som jag vill ha, men vet inte vilket kort man ska köpa ^^ blir nog att stanna kvar hos det röda laget och satsa på ett extra kort... Hoppas att marknaden fylls med annonser på spelkoder

Skickades från m.sweclockers.com

Laptop Machine: Asus ROG GL702VM
Steam Machine: Node 605 - i5 3570K
Washing Machine: ASKO W6362 - QUATTRO 1600 RPM