Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Fiberabonnemang

Fått uppdraget att bestämma vilken leverantör och vilket abonnemang familjen ska ha i hemmet. Inte speciellt bra på detta så jag undrar om man kan få lite hjälp. För resten av familjen är kanalutbudet (de viktigaste kanalerna är 7,8,9 och Viasats sport- och filmkanaler) det viktigaste och för mig själv så är det viktigast att det är minst 100/10 (vilket är precis lagom). Just nu har vi Viasat som leverantör för kanalutbudet dvs att utbudet just nu är ganska stort och de funderar på att köra Viasat på bredband/tv/telefon då utbudet blir detsamma. Det negativa med det är ju att det verkar fruktansvärt dyrt att få alla dessa kanalerna och eftersom att man inte kan ändra telefonavtalet (vi använder den inte alls i nuläget) så verkar det inte som ene bra idé. Alternativet som jag har kommit med är att köra på AlllTele med 100/10 nät, bas-telefoni och baspaket för TV:n + ett viaplay-sport-konto som (om jag har förstått det rätt) inte ska bli lika kostsamt. Detta skapade dock lite frågor som jag inte kan svara på:
1. Hur är AllTele som leverantör i Stockholm (Nordvästort).
2. Kan man använda viaplay/kolla på olika program samtidigt på två olika enheter.

Om det är andra möjligheter eller synpunkter som ni kommer på så uppskattas dem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Du kanske kunde nämna alternativen du har bland tjänsteleverantörer och kanske även länka till tjänsteportalen för att se hur du kan kombinera olika leverantörers tjänster.

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Du har troligtvis någon stadsnät eller öppet nät leverantör och inte alltele om du får välja, så det spelar egentligen inte så stor roll vad du väljer. Jag har inte viaplay, men play tjänster är typ som netflix eller youtube där du kan kolla på saker on-demand, detta betyder nog dock att du inte kan kolla på sport evenemang som sänds live utan vad viasat sport har archiverat på en server för åtkomst.