Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Hade glömt bort det här spelet tills jag såg den här tråden poppa upp i "Nytt i forumet" listan.

Det finns alltså lite att göra i spelet nu? Kanske skulle installera och titta runt lite. Har knappt ägnat spelet en tanke sedan kickstarten avslutades.

Ja det byggs ju på hela tiden med olika saker att göra, olika missions med mera.
Som sagt före mig, ni är välkomma att joina våran org om ni vill.
Vi spelar lite andra spel med!

Permalänk
Medlem

@The187: Ok börjar jag spela lär jag nog joina er då inga av mina kompisar kommer lira detta tror jag

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

@93Clocker:

Härligt
du är alltid välkommen! även att spela andra spel

Permalänk
Medlem

Då var Star Citizen 2.2 ute!!
Och med den kommer en Sale på Sabre!! För er som inte har en fighter, skaffa denna!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The187:

Då var Star Citizen 2.2 ute!!
Och med den kommer en Sale på Sabre!! För er som inte har en fighter, skaffa denna!!

Har svårt att se $212 för ett ingame item som dessutom kan försvinna efter 6 månader som försvarbart. Speciellt i ett spel som inte är klart ännu. Priserna i SC är för mig oförsvarbara överlag.

Men jag är glad att andra betalar, för det betyder förhoppningsvis att spelet utvecklas klart och (håller tummarna) blir ett fantastiskt spel i slutändan.

Har i alla fall installerat embriot till spelet för första gången. Knallat runt lite i hangaren och kollat på min Cutlass (som tydligen fått en redesign). Coolhetsfaktorn är hög... är nästan så man börjar känna lite hype igen efter alla år.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Har svårt att se $212 för ett ingame item som dessutom kan försvinna efter 6 månader som försvarbart. Speciellt i ett spel som inte är klart ännu. Priserna i SC är för mig oförsvarbara överlag.

Men jag är glad att andra betalar, för det betyder förhoppningsvis att spelet utvecklas klart och (håller tummarna) blir ett fantastiskt spel i slutändan.

Har i alla fall installerat embriot till spelet för första gången. Knallat runt lite i hangaren och kollat på min Cutlass (som tydligen fått en redesign). Coolhetsfaktorn är hög... är nästan så man börjar känna lite hype igen efter alla år.

Jag tror inte att man behöver bry sig så mycket om försäkring i spelet.
Är nog ganska billigt.
+ med oss som organisation i ryggen så betalar vi för alla försäkringar!

En annan har spenderat snart 30 000kr på detta haha.
Och med halva orgen inräknat så ligger på över 500 000 kr i gemensamma skepp

Joina oss på ts och tjöta lite nån dag vettja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The187:

Jag tror inte att man behöver bry sig så mycket om försäkring i spelet.
Är nog ganska billigt.
+ med oss som organisation i ryggen så betalar vi för alla försäkringar!

En annan har spenderat snart 30 000kr på detta haha.
Och med halva orgen inräknat så ligger på över 500 000 kr i gemensamma skepp

Joina oss på ts och tjöta lite nån dag vettja?

Du missförstod mig, försäkringen oroar mig inte. Spelade EvE i många år, där finns typ samma system. Jag tror det är väldigt lika faktiskt och att precis som i Eve täcker inte försäkringen utrustningen på skeppet utan bara skrovet. Utrustningen kommer vara minst lika dyrt som skrovet. Det är helt ok. Det krävs ganska kraftiga money sinks för att ekonomin i spelet inte ska skena.

Om jag förstått det hela rätt så betalar man ett par tusen SEK för att få skeppen tidigt. Det är imo helt uppåt väggarna prissatt. Tänker inte tala om vad andra får eller inte får göra med sina pengar, men jag lägger mina på att renovera bastun Jag får farma ingame pengar och skaffa lite skepp så småningom.

Men visst, tjöta lite på skype låter trevligt

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Du missförstod mig, försäkringen oroar mig inte. Spelade EvE i många år, där finns typ samma system. Jag tror det är väldigt lika faktiskt och att precis som i Eve täcker inte försäkringen utrustningen på skeppet utan bara skrovet. Utrustningen kommer vara minst lika dyrt som skrovet. Det är helt ok. Det krävs ganska kraftiga money sinks för att ekonomin i spelet inte ska skena.

Om jag förstått det hela rätt så betalar man ett par tusen SEK för att få skeppen tidigt. Det är imo helt uppåt väggarna prissatt. Tänker inte tala om vad andra får eller inte får göra med sina pengar, men jag lägger mina på att renovera bastun Jag får farma ingame pengar och skaffa lite skepp så småningom.

Men visst, tjöta lite på skype låter trevligt

nej det är sant!
En vanlig hull försäkring täcker enbart original hullet och original vapen. Där mot så kan man köpa tilläggs försäkringar för vapen och gods. Detta betalas av organisationen med

haha skönt att basta, blir det nån lyx bastu eller? med integrerad vatten dimma haha.

Vi använder inte skype, utan vi använder teamspeak3 istället, är mer stabilt när man ska spela med varandra.
När kan man se dig komma in på teamspeak då?
Här är server adressen: ts3.vindicta-gaming.com

Med vänlig hälsning Seth

Permalänk
Medlem

Tänkte ge mig på lite basic flight training och sånt först. Men nu efter 3 timmar av att försöka få SC att registrera input från min hotas ger jag upp för idag tror jag. Tror jag fick input från 50% av knapparna på stick och max 10% på throttle. Själva gasreglaget på throttle förstod den över huvud taget inte xD

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

va kör du för hotas?

Permalänk
Medlem

x-65f

Gav det ett försök till senare igår kväll och fick ställa in det mesta i configfilen istället för ingame. Tror det mesta fungerar nu. Däremot har jag aldrig riktigt gillat min hotas. Force sensing är väldigt svårt att vänja sig vid har jag lagt märke till. Fördelen är att jag med ett knapptryck kan ändra "motståndet" beroende på om jag vill göra snabba manövrar eller ha precision. Oavsett är jag värdelös med hotas. Hade nog varit bättre att bara hålla sig till mus och tangentbord. Men jag skiter faktiskt i om jag handikappar mig själv. Jag vill leva mig in och ha känslan

Vi får se, jag kanske tittar in på ts senare framåt kvällen.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

@Anaii:
Jag kör iofs inte med hotas utan bara med en vanlig joystick.
Tyckte det blev bra mkt lättare att träffa jämfört med mus, men alla är nog olika

Permalänk
Medlem

Hur mycket spelerfarenhet "bör" man ha för att ansluta sig till er? Har bara tittat in nån gång ibland sen jag skaffade min AMD Mustang Omega i samband med grafikkortsköp förra vintern. Tycker SC verkar riktigt häftigt, men har inte riktigt hittat något att göra de gångerna jag har tittat in (sannolikt pga okunskap/dåligt tålamod). Anledningen att jag frågar är att jag inte vill dyka upp och kräva babysitting det första som händer.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Avstängd

Har inte riktigt fått kläm på detta spel men eftersom det inte släpps förrän slutet av 2016 så undrar jag vart man köper det eller tankar hem det. Skulle vara kul att testa och se vad det kan vara även om jag aldrig kommer bli någon hardcore spelare.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har inte riktigt fått kläm på detta spel men eftersom det inte släpps förrän slutet av 2016 så undrar jag vart man köper det eller tankar hem det. Skulle vara kul att testa och se vad det kan vara även om jag aldrig kommer bli någon hardcore spelare.

https://robertsspaceindustries.com/

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Avstängd

Har varit in där men kan inte hitta vart jag köper spelet mer än helt horibla priser på olika skepp eller vapen som man sen kan köpa i spelet. Är nog inte min grej men har inget emot att spela spelet men skulle inte komma på iden att lägga 5000kr på ett häftigare skepp.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har varit in där men kan inte hitta vart jag köper spelet mer än helt horibla priser på olika skepp eller vapen som man sen kan köpa i spelet. Är nog inte min grej men har inget emot att spela spelet men skulle inte komma på iden att lägga 5000kr på ett häftigare skepp.

Jag håller helt med dig vad gäller priserna. Jag kickstartade spelet för en väldans massa år sedan känns det som och jag minns inte att ett skepp var så dyrt då.

Men iaf, det du behöver för att spela i dagsläget är något av dessa paket (lägsta pris av alla paket). De har var sitt inkluderat skepp, men jag vet inte riktigt vad de är kapabla till. Nån skillnad är det uppenbart.

https://robertsspaceindustries.com/pledge/Packages/Mustang-Al...
https://robertsspaceindustries.com/pledge/Packages/Aurora-MR-...

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

@Insio:
Då spelet inte är släppt än krävs ingen spelerfarenhet

Permalänk
Medlem

man köper spelet o får ett skepp på köpet kan man väl säga
sen är väl somliga av oss lite mer retarderade o lägger ... lite väl mkt cash på ..... skepp

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anaii:

Jag håller helt med dig vad gäller priserna. Jag kickstartade spelet för en väldans massa år sedan känns det som och jag minns inte att ett skepp var så dyrt då.

Men iaf, det du behöver för att spela i dagsläget är något av dessa paket (lägsta pris av alla paket). De har var sitt inkluderat skepp, men jag vet inte riktigt vad de är kapabla till. Nån skillnad är det uppenbart.

https://robertsspaceindustries.com/pledge/Packages/Mustang-Al...
https://robertsspaceindustries.com/pledge/Packages/Aurora-MR-...

Oki, ska kika närmare på detta så kanske det blir ett köp. Samtidigt känns det som ett spel som kräver enormt mycke tid för att komma någon vart.
Frågan är bara om man har all denna tid.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insio:

Hur mycket spelerfarenhet "bör" man ha för att ansluta sig till er? Har bara tittat in nån gång ibland sen jag skaffade min AMD Mustang Omega i samband med grafikkortsköp förra vintern. Tycker SC verkar riktigt häftigt, men har inte riktigt hittat något att göra de gångerna jag har tittat in (sannolikt pga okunskap/dåligt tålamod). Anledningen att jag frågar är att jag inte vill dyka upp och kräva babysitting det första som händer.

Tjenare insio
Jag ber om ursäkt att jag inte hunnit svara tidigare. Detta systemet på detta forum med notifications fungerar lite si och så.
Ja, alla vi inom orgen är rätt så hypade över detta. kan vara därför man har spenderar på TOK för mycket pengar på detta haha.

Du behöver inte oroa dig om erfarenhet
Alla är väll igentligen gröna på detta. det ändras ju saker varje gång en patch släpps.

Är du sugen på att joina oss då?
Vi brukar sitta ett helt gäng på ts varje dag och tjöta skit och spela spel

Med vänlig hälsning Seth

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har varit in där men kan inte hitta vart jag köper spelet mer än helt horibla priser på olika skepp eller vapen som man sen kan köpa i spelet. Är nog inte min grej men har inget emot att spela spelet men skulle inte komma på iden att lägga 5000kr på ett häftigare skepp.

Tjena!
Det billigaste paketet (det är ett skepp och digital download på spelet) kostar runt 500 kr. Rätt normalt pris för ett spel
sen kan man ju lägga ner mer pengar om man vill. Jag har spenderat 3600 dollar på detta

Du är välkommen in på våran ts om du vill ha tips på skepp och sånt
här är server adressen: ts3.vindicta-gaming.com
Det är bara att fråga efter Seth

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Oki, ska kika närmare på detta så kanske det blir ett köp. Samtidigt känns det som ett spel som kräver enormt mycke tid för att komma någon vart.
Frågan är bara om man har all denna tid.

hos oss behöver man inte sitta 24/7=)

Permalänk
Medlem

Stefflo:

Tiden som man lägger ner just nu kan lika gärna vara 0 timmar om månaden.. då spelet är i någon tidig alpha så kommer det mesta ändras.. Spelet lär inte släppas förs någon gång under 2017 tidigst. Så frågan är väl mer hur mycket tid man har då? De flesta har väl jobb och annat för sig.

Erfarenhet behöver man inte ha någon, Jag har då inte det men har ganska mycket och säga till om ändå och folk verkar lyssna på vad jag har och säga även fast jag inte har någon erfarenhet om spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av The187:

Tjenare insio
Jag ber om ursäkt att jag inte hunnit svara tidigare. Detta systemet på detta forum med notifications fungerar lite si och så.
Ja, alla vi inom orgen är rätt så hypade över detta. kan vara därför man har spenderar på TOK för mycket pengar på detta haha.

Du behöver inte oroa dig om erfarenhet
Alla är väll igentligen gröna på detta. det ändras ju saker varje gång en patch släpps.

Är du sugen på att joina oss då?
Vi brukar sitta ett helt gäng på ts varje dag och tjöta skit och spela spel

Med vänlig hälsning Seth

Ingen fara

Är sugen på att joina, men kanske inte riktigt än. Det mesta av min speltid går för tillfället till Guns of Icarus då jag ganska nyligen har börjat spela som pilot i tävlingssammanhang. Men definitivt framöver! Har Swetrust-fliken parkerad i webbläsaren som påminnelse.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insio:

Ingen fara

Är sugen på att joina, men kanske inte riktigt än. Det mesta av min speltid går för tillfället till Guns of Icarus då jag ganska nyligen har börjat spela som pilot i tävlingssammanhang. Men definitivt framöver! Har Swetrust-fliken parkerad i webbläsaren som påminnelse.

Va trevligt
Det spelet ska jag kolla upp.
Vill bara vara extra klar med att vi spelar MASSA andra spel med i väntan på detta.
Vi är ett spel community med

Så du är välkommen in när du vill, även om du vill spela andra spel så att säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av The187:

Va trevligt
Det spelet ska jag kolla upp.
Vill bara vara extra klar med att vi spelar MASSA andra spel med i väntan på detta.
Vi är ett spel community med

Så du är välkommen in när du vill, även om du vill spela andra spel så att säga

Beroende på var du kollar kan det verka rätt olika, men kort sagt är det luftskeppstrider med 2-4 skepp per lag. En kapten/pilot och tre besättningsmän per skepp. Piloten väljer skepp och vapen och som besättning kan uppgiften vara att (så gott som) enbart skjuta, enbart reparera eller oftast en kombination av de två.

I början handlar det mest om att komma in i spelet och få samarbetet att funka, men ju mer man spelar ju mer handlar det om strategi (long eller short range, disable eller kill, kunna tanka eller ha ett smidigt skepp som tar skydd oftare), samt kommunikation inom skeppet och mellan piloter.

Kan rabbla i evigheter om GoIO, ber om ursäkt för uppsatsen

Men kommer in på teamspeak framöver!

Edit: Clarification

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Planerar att titta in på TS framåt kvällen. Förhoppningsvis är någon där

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insio:

Beroende på var du kollar kan det verka rätt olika, men kort sagt är det luftskeppstrider med 2-4 skepp per lag. En kapten/pilot och tre besättningsmän per skepp. Piloten väljer skepp och vapen och som besättning kan uppgiften vara att (så gott som) enbart skjuta, enbart reparera eller oftast en kombination av de två.

I början handlar det mest om att komma in i spelet och få samarbetet att funka, men ju mer man spelar ju mer handlar det om strategi (long eller short range, disable eller kill, kunna tanka eller ha ett smidigt skepp som tar skydd oftare), samt kommunikation inom skeppet och mellan piloter.

Verkar det intressant kan jag rekommendera att kolla på finalen av Cronus League som är imorgon (lördag) för att få inblick i hur det går till när man spelar på riktigt och inte bara leker omkring och ingen vet vad de sysslar med. Vanligtvis känner man sin co-pilot och är van vid att spela ihop men i denna turneringen har det bästa laget laget med högst poäng från föregående vecka blivit matchat med laget med lägst poäng, näst högsta med näst lägsta osv. Ser fram emot att få mer pålitliga co-pilots imorgon!

Kan rabbla i evigheter om GoIO, ber om ursäkt för uppsatsen

Men kommer in på teamspeak framöver!

Edit: Clarification

Låter som ett kul spel.
Som sagt vi spelar mycket World Of Warships i väntan på detta. Lite teambuildning sådär

Ja gör det. Det är alltid folk där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Planerar att titta in på TS framåt kvällen. Förhoppningsvis är någon där

Härligt
Ja, det är alltid folk där.
Skickar server adressen här: ts3.vindicta-gaming.com

Du kommer inte kunna röra dig i nån kanal direkt du kommer in, men skicka ett meddelande till mig (Seth) så drar jag ner dig till kanalen