Hittat slitage på min vattenkylning...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2011

Hittat slitage på min vattenkylning...

Hejsan var o dammade av datorn nyss och hittade då ett slitage omkring packningen till slangen o pumpen. Hur orolig ska ja va? kan de börja läcka nu eller?

Processor: Intel i5 760 4013.75 Mhz | Nätagg: Cooler master GX-550w | Grafikkort: Evga GTX 760 DCII | Ramminne: 8gb ram(Corsair XMS3 DDR3 1600mhz | SSD Intel 330 series 120gb | Chassi: Cooler Master C, 690 Midi tower | Moderkort: Asus P7P55D-E LX | Kylning Crosair Hydro H-60

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Bree
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av Zodiaz:

Hejsan var o dammade av datorn nyss och hittade då ett slitage omkring packningen till slangen o pumpen. Hur orolig ska ja va? kan de börja läcka nu eller?

http://s3.postimg.org/q7jwcwkwz/IMAG0419.jpg

Du behöver inte vara orolig.
Jag var i kontakt med Corsairs support om just samma problem med min h80i. De svarade att dessa ringar var för "cosmetics only", men att jag kunde få ny kylare om jag ville.

Du får alltså en ny kylare om du vill, men jag orkade inte montera om + att den ändå inte syns i mitt chassi.

Ser du ett olämpligt inlägg? Rapportera! Glöm heller inte våra forumregler
Kontakt: najk@sweclockers.com, PM eller kontaktformuläret
Min hårdvara: Stordatorn [----] Filserver + övriga datorer [----] Kringutrustning

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2011

kolla om du har garanti på kylaren , isåfall lämna in den, annars köp ny för säkerhets skull.

MB Asus Z170-A CPU 6700k GPU Gtx 1080 Strix OC HD Samsung 960 EVO 500gb
MEM Corsair 16GB DDR4 3200MHz PSU EVGA Supernova G2 850W
MONITOR ROG SWIFT PG348Q 3440x1440 CPU COOLER Noctua NH-D15S

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Bree
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av Mogwaii:

kolla om du har garanti på kylaren , isåfall lämna in den, annars köp ny för säkerhets skull.

Var god se mitt svar ovan.

Min hårdvara: Stordatorn [----] Filserver + övriga datorer [----] Kringutrustning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Najk:

Du behöver inte vara orolig.
Jag var i kontakt med Corsairs support om just samma problem med min h80i. De svarade att dessa ringar var för "cosmetics only", men att jag kunde få ny kylare om jag ville.

Du får alltså en ny kylare om du vill, men jag orkade inte montera om + att den ändå inte syns i mitt chassi.

hehe man fick lite panik där, men går de på garantin? tror de precis gick ut nämligen... har haft den ganska länge

Processor: Intel i5 760 4013.75 Mhz | Nätagg: Cooler master GX-550w | Grafikkort: Evga GTX 760 DCII | Ramminne: 8gb ram(Corsair XMS3 DDR3 1600mhz | SSD Intel 330 series 120gb | Chassi: Cooler Master C, 690 Midi tower | Moderkort: Asus P7P55D-E LX | Kylning Crosair Hydro H-60

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2013

Bra val av plast de gjorde där då...

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Bree
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av Zodiaz:

hehe man fick lite panik där, men går de på garantin? tror de precis gick ut nämligen... har haft den ganska länge

Min kylare är inköpt i februari 2013, vilket inte var några problem för dem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Apr 2005

Har exakt samma "problem" på min h100i. Men det är som Najk säger bara för "cosmetics only"

Mobo:ASUS ROG RAMPAGE IV X79 CPU:Intel Core i7 3930k@4.6Ghz Ram: Corsair 16GB 1600MHz GPU: Nvidia Evga 980Ti Chassi: Corsair 900D Kylning: Custom loop 1x240mm 2x480mm, PSU:Corsair AX1200i SSD: Samsung 850 EVO 1TB Samsung 840 EVO 500GBMonitor:Asus 27"Rog PG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2009

Kan man få en ny klart man tar det? Eller har jag missat något?

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.167.?.!
Registrerad
Feb 2012

Hade skickat tillbaka den. Även om det är "cosmetic bla bla"
Ser ju inte riktigt normalt ut.

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Najk:

Min kylare är inköpt i februari 2013, vilket inte var några problem för dem.

Ok kör nog på de då

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vintern
Registrerad
Aug 2004

Om den kosmetiska biten är samma del som den funktionella nippeln skulle jag vara orolig. Om plasten på utsidan börjat degraderas kan insidan också vara på väg, så om tillverkaren/butiken erbjuder att byta ut kylaren skulle jag definitivt ta chansen och få nya grejer.

Silvertejp, silvertejp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Ekner:

Om den kosmetiska biten är samma del som den funktionella nippeln skulle jag vara orolig. Om plasten på utsidan börjat degraderas kan insidan också vara på väg, så om tillverkaren/butiken erbjuder att byta ut kylaren skulle jag definitivt ta chansen och få nya grejer.

Är 2 olika delar med helt olika plaster. Nippeln är hård medans den "estetiska" kåpan är av en mjuk seg plast som ser ut att torka ut väldigt snabbt, jag gissar på att den har lite funktion i still med slangklämma men med tanke på att det är i princip omöjligt att dra av slangarna utan att skada slangen så lär den inte spela någon viktig funktion som Najk sa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vintern
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av lanbonden:

Är 2 olika delar med helt olika plaster. Nippeln är hård medans den "estetiska" kåpan är av en mjuk seg plast som ser ut att torka ut väldigt snabbt, jag gissar på att den har lite funktion i still med slangklämma men med tanke på att det är i princip omöjligt att dra av slangarna utan att skada slangen så lär den inte spela någon viktig funktion som Najk sa.

Isåfall är det ju ingen fara för läckage åtminstone

Silvertejp, silvertejp!

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Bree
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av lanbonden:

Bra förklarat.

Kan dock tillägga att jag var lika nervös som TS när jag såg det själv första gången, och inte alls så lugn då, som jag varit i denna tråd. Monterade inte på kylaren igen förrän svaret inkommit från Corsairs support :D.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Najk:

Var god se mitt svar ovan.

Jag såg ditt svar, men jag skrev vad Jag tycker, och jag tycker fortfarande att lämna in på garanti eller köp ny.
Dålig kvalitet om det inte håller längre, trots om det nu endast är kosmetiskt.

Håller inte deras plast på ett ställe, vem säger att där inte är fel på andra ställe.

Om inget annat så ta kontakt med support till corsair o få det bekräftat att dom säger att det är ingen fara så mail bevis/bekräftelse från support finns vid evenetuel läcka.

Jag hade iaf inte litat på att andra skriver att dom har kontaktat support o dom sa såhär. Sen om det skiter sig och supporten säger annat till TS så står han där med ev trasig dator.

MB Asus Z170-A CPU 6700k GPU Gtx 1080 Strix OC HD Samsung 960 EVO 500gb
MEM Corsair 16GB DDR4 3200MHz PSU EVGA Supernova G2 850W
MONITOR ROG SWIFT PG348Q 3440x1440 CPU COOLER Noctua NH-D15S