D-Link DIR-880L uppkoppling dör när htpc:n ansluts

Permalänk
Medlem

D-Link DIR-880L uppkoppling dör när htpc:n ansluts

Hej!

Har ett ytterst märkligt problem som jag ska försöka förklara så tydligt jag kan.
Förra veckan köpte jag en ASUS AC66 router med detta problem. Då jag trodde det var fel på routern så skickade jag tillbaka den och köpte en D-Link 880L istället.
Till problemet då, jag kopplar routern till fiberuttaget och till min stationära pc (Windows 7). Allt går fint att köra setup-wizarden och allt funkar, både trådat och wifi.
Tills jag ansluter hptcn till en lan-port. Då lägger allt vad uppkoppling heter ner, men ändå hittar jag nätverket på via wifin. Det går dock inte att surfa på det.
Inte heller kan jag komma åt router-inställningarna från min stationära pc.

Till det som jag tycker är ännu konstigare. Startat jag htpcn så hoppar allt igång igen och allt funkar klockrent, även på htpcn.
Har såklart dragit in senaste firmwaren i routern utan nån skillnad.

Kan tillägga att jag är verkligen ingen expert på nätverk utan alla inställningar i routern är standard.
Vad kan man göra egentligen? Tidigare hade jag en D-Link DIR655 som funkade fint när allt var kopplat på samma sätt.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Som alltid så ska man ju skriva när man har hittat lösningen.
Nya drivrutiner till nätverkskortet på htpcn verkar ha löst mitt problem.

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderad*

Trevlig att det löste sig (och att du uppdaterade tråden), men kom ihåg att vi, av rättviseskäl, inte tillåter bumpning. Man får skriva flera inlägg i rad, men då krävs det att inlägget tillför ny information, se §4:

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Skrivet av Luppen!:

Ingen med några idéer? Blir galen på detta

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Desperationen tog visst över förståndet där. Ber om ursäkt för det.