Sätta på DirectCU II på kort...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2012

Sätta på DirectCU II på kort...

Hej! Jag köpte ett ASUS GTX670 begagnat, måste dock sätta på standardkylaren och det är jag lite fundersam över hur jag gör.

Enligt de tutorials jag har sett ska man ha kylflänsar på dessa:

Det finns dock inte plats för något sådant, så jag gissar att det inte behövs?

Jag undrar också om man ska byta ut den här vilken jag gissar är en 'thermal pad'(Jag har lite sådan hemma...):

AMD x6 1090t BE - Noctua NH-U9B SE2 - 2x4gb- ASUS GTX670 4gb - CX750M -Sabertooth 990FX R2.0 - SSD 120gb - 2 HDD:s - CM HAF 912 Plus - Benq GL2440 + Dell U2312HM + Samsung 731BF - Allt köpt begagnat! -- Sidewinder X2 - R.A.T TE - AT ATH-M50x - Logitech Z323 - Begringer Xenyx QZ1202USB - t.Bone SC400 - Samsung NX30 - Note 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Laccy:

Hej! Jag köpte ett ASUS GTX670 begagnat, måste dock sätta på standardkylaren och det är jag lite fundersam över hur jag gör.

Enligt de tutorials jag har sett ska man ha kylflänsar på dessa:
http://i.imgur.com/1wrfelA.png

Det finns dock inte plats för något sådant, så jag gissar att det inte behövs?

Jag undrar också om man ska byta ut den här vilken jag gissar är en 'thermal pad'(Jag har lite sådan hemma...):
http://i.imgur.com/UIW4Us8.png

1: Och du har gjort dig säker på att kylaren passar?
2: Den du håller i skall placeras över området du ringat in.
/Lifooz

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2012

Jag har för mig att flera/alla/många av Asus grafikkort har "custom made" layout på kretskorte. Kanske inte passar på andra kort hur som helst. På alla ytor där det tidigare har varit thermal pads så borde det förmodligen sitta det fortfarande. Finns T.ex på Inet.

[Node 304] [mITX Z77] [3570K@4.0ghz] [H90] [RX 480] [16GB DDR3] [Win 10 Pro]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Lifooz:

1: Och du har gjort dig säker på att kylaren passar?
2: Den du håller i skall placeras över området du ringat in.
/Lifooz

Skrivet av HenKenny:

Jag har för mig att flera/alla/många av Asus grafikkort har "custom made" layout på kretskortet. Kanske inte passar på andra kort hur som helst. På alla ytor där det tidigare har varit thermal pads så borde det förmodligen sitta det fortfarande. Finns T.ex på Inet.

Tack för svaren!

Ja, kylaren passar. Det är ju den kylare som ska sitta på kortet.
2. Jag vet att det ska sitta där, det jag undrar är om jag ska byta ut materialet mellan flänsen och kretsarna. Har som sagt det hemma.

Undrar också vad detta är:

Något man har mellan kortet och backplaten?

AMD x6 1090t BE - Noctua NH-U9B SE2 - 2x4gb- ASUS GTX670 4gb - CX750M -Sabertooth 990FX R2.0 - SSD 120gb - 2 HDD:s - CM HAF 912 Plus - Benq GL2440 + Dell U2312HM + Samsung 731BF - Allt köpt begagnat! -- Sidewinder X2 - R.A.T TE - AT ATH-M50x - Logitech Z323 - Begringer Xenyx QZ1202USB - t.Bone SC400 - Samsung NX30 - Note 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Laccy:

Tack för svaren!

Ja, kylaren passar. Det är ju den kylare som ska sitta på kortet.
2. Jag vet att det ska sitta där, det jag undrar är om jag ska byta ut materialet mellan flänsen och kretsarna. Har som sagt det hemma.

Undrar också vad detta är:
http://i.imgur.com/jvzpFOB.jpg

Något man har mellan kortet och backplaten?

Ser faktiskt ut som det. Jag kan inte tänka mig, att dom skall placeras på något annat område.
Men den vita kudden såg hur fin som helst ut, så den kan du behålla.
/Lifooz

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"