Permalänk

Överklocka min i5 3570k

Hej!

Har en i5 3570k som jag vill överklocka lite bara för att jag har lust.
Min kylare är Be Quiet Shadowrock SR1.

Med prime95 igång i ca 30 minuter så är mina temps ca 50-55 (°C). Icke load så står den runt 30-37 (°C), men det är just efter jag gjort mitt stresstest, före det låg den på ca 30-33 (°C) tror jag.

Hur mycket tror ni min 3570k skulle klara med stabila temps? Vill få den till 4.2Ghz iallafall.
Hur mycket voltage kommer behövas gissar ni?

Min processorkylare är lite bättre än 212 evo hyper vad jag vet. Och jag har sammanlagt 4 fläktar tror jag. 2 som följde med chassit sen har jag köpt 2 extra.

Tack på förhand!:)

Visa signatur

i7 8700 | Asus DC2 290x | MSI Z370A Pro | Fractal Design Define R4 Windowed | EVGA GQ750W | 8GB RAM 2800MHZ |1TB HDD 250 GB SSD

Acer Predator 144Hz | Mionix Naos 3200 | Razer Blackwidow 2014 | NiP Xtrfy Get Right version | Plantronics Backbeat Pro

Permalänk
Medlem

Meningslöst att vi sitter och gissar hur tur du hade i kisellotteriet. Varför testar du inte bara?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Är väldigt dålig på att överklocka men fick upp min i 4 Ghz med auto på volten. Tror inte det är rekommenderat men funkar

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrSebbish:

Är väldigt dålig på att överklocka men fick upp min i 4 Ghz med auto på volten. Tror inte det är rekommenderat men funkar

Sätt volten på offset istället och höj den lite och försök få upp processorn i 4,2GHz åtminstone. EDIT: och läs överklockningsguiden här i forumet.

TS: Vi kan inte ve hur bra din processor klockar. En 3570K kan kanske nå 5,0GHz medans en annan kan kanske bara nå 4,3GHz. Sen kan volten som behövs också variera.
Jag tror du kommer upp i 4,6GHz men det är bara en gissning.

Visa signatur

Citera för svar!