Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Stöd för vattenkylning?

Hej, vad är det för skillnad mellan chassin med stöd för vattenkylning och dem utan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gustavsberg
Registrerad
Sep 2013

ja, det säger väl sig självt?
Ett chassi som stödjer vattenkylning kan man köra vattenkylning i, ett chassi som inte stödjer vattenkylning kan man inte köra vattenkylning i.

4930k | R9 290 CF | Gskill Ares 2133MHz 16GB | Asrock x79 Extreme4-m | Corsair AX1200i | Parvum s2.0 Extended | EK Supremacy EVO | EK-FC Original CSQ Nickel | 360+240 | EK D5+EK-D5 X-RES 140
Bygglogg: Chandra | by lowngcawt
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Mar 2012

Det med stöd för det har plats för en bra radioator, helst ska man ha en ordentlig radiatorom man ska vattenkyla även om man teoretiskt kan köra vattenkylning i många chassin.

Min åldrande men rakryggade vapendragare: [Fractal Design Define R3] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [EVGA Geforce GTX 1060 6GB SC OC] ≈ [Intel Core i7 2700K@4.8GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [16GB Corsair Vengeance Pro 2133MHz] ≈ [Asus Sabertooth Z77] ≈ [Samsung Spinpoint F3 1TB] ≈ [Intel 520 180GB] ≈ [Asus Xonar DGX] |
Läxstrimlaren: Lenovo G50-80 i5 5200U Min förlängning av mig själv: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Jul 2008

De brukar vara designade så att det är lätt att montera radiatorer av en viss storlek, utan att behöva ta fram dremeln och ändra, eller offra för många lagringsplatser.

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.