Permalänk
Medlem

min sångvokalisering

Hej,
vill dela med mig av min sångvokalisering här jag gjorde för några år sedan.

Vad tycks?

MVH

Permalänk
Medlem

Antar att du vill ha tips och sånt? Inte? AWKAY vi kör ändå!

Ditt vibrato är ju fint, men överanvänd det inte bara för att du kan. Testa exempelvis att växla mellan hålla ton och vibrato när du är på höjden. Om du vill öva vibrato så är det bra att verkligen kunna kontrollera't.
Testa varianter i dina arior. Att söka sig upp med rösten i en kvarts takt kan vara snyggt, men vi fick aldrig höra skarpa toner, mjuka höjder eller djup bas till hög tenor. Bra övning att variera, om inte annat.
Tänk på hur du andas, försök att inte släppa efter direkt när du tonat klart och att inte försöka andas in precis innan du ska börja tona, det skapar missljud. Missljud kan vara snyggt och så, men man blir inte bättre för att man låter bli på att öva bort dem. Gör som så att du drar lugnt in, håller luften inne utan att hålla andan och redan från början har en ton redo, släpper luften naturligt som om du andas och ser vilket ljud du får. Förmodligen mjukare, mer kontrollerat och lättsjunget. Innan du sen får slut på luft så tonar du av och fortsätter andas ut en kvarts takt. Det blir då ett rent och rakt avslut.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

tack för bedömningen! ))