Nvidia Geforce 344.65 WHQL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scandinavium
Registrerad
Sep 2002

Nvidia Geforce 344.65 WHQL

Version 344.65 - WHQL
Release Date Mon Nov 10, 2014
Operating System Windows 7 64-bit
Windows 8.1 64-bit
Windows 8 64-bit
Windows Vista 64-bit
Language English (US)
File Size 293.84 MB

http://www.geforce.com/drivers/results/79527

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

Någon mer än jag som inte kan aktivera anpassningsbar vsync efter denna driver?
(Går bara tillbaka till, låt 3-D programmet bestämma)

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus VII Hero. Processor Intel I7 4790K. Med kylare Noctua NH-D15.Grafikkort Asus Strix 970.SLI.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance pro 2133 mhtz.Skärm. Asus VG248QE.
Asus frontbase.Asus sli brygga med belysning.2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Mange43:

Samma problem som dig, fått en massa tearing med denna :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Mange43:

Skrivet av Lurta:

Samma problem som dig, fått en massa tearing med denna :/

Då uppdaterar vi inte riktigt ännu då.
Tack för info

Såg att Mange43 kör 970 SLI, Lurta vad kör du för GPU?
Själv har jag 2x 670 OC, men frågan är om detta problem endast är med senaste generationen GPU'er då.. aka. Maxwell.

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för offerter på custom-work! PM'a mig. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av andreas_dock:

Tack för info

Själv har jag 2x 670 OC, men frågan är om detta problem endast är med senaste generationen GPU'er då.. aka. Maxwell.

Samma fel för mig så uppdatera inte :&

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Be Quiet! Silent Base 600

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av andreas_dock:

Tack för info

1st 760 . Får tearing hur än jag ställer in Sync eller om jag kör utan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Jag får upp felmeddelande när jag försöker installera drivern :/ Testat både snabb och anpassad installation.

i7 6850K, MSI GTX 1080 X, MSI GODLIKE CARBON X99, 64GB Corsair Vengeance LPX 2133Mhz, Noctua NH-D15, Samsung 850 EVO 500GB, Samsung 950 PRO 256GB, WD Black 6TB, be quiet Dark Base 900.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Aug 2010

Ska alltid vara nåt j*vla skit med nya drivrutiner, den näst senaste f-ckade upp min Alien Isolation. Min anpassningsbara vsync funkar iaf, den står på anpassningsbar, har inte vågat pilla på den för att testa om det ni säger stämmer!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lite här och var
Registrerad
Sep 2008

jag sitter med 344.16 just nu och det går inte att få till adaptive vsync för mig heller...inställningarna vill inte sparas :/...
(jag har .16 pga att alla andra drivrutiner får min fläkt att bete sig konstigt i idle...precis som i denna tråd.

lite kul ändå, det ska alltid vara problem att ändra inställningar i drivrutinerna, varit så på både AMD och Nvidia kort för mig nu

Dator: MSI P67A-GD55, i5 2500k, Corsair Vengeance 2x8GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, WD black 500 GB, WD green 1TB, WD green 2TB, Define R2, be-quiet P7 550w
skärm: Asus PB238Q, Acer p193w
kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech G500s, Dynavoice D-AMP + Magic S-4 EX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

Sitter fortfarande med 344.11.

Känns som jag kommer fortsätta med det ett tag till.

CPU: I7-3930k@4,2 GHz + Noctua NH-D14 // GPU: EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ // RAM: 16 GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz // MoBo: Asus P9X79 Pro // PSU: NZXT HALE90 1000w 80+ Gold // SSD: Samsung 830(128GB) + Crucial M500(240GB) + Crucial MX300(525GB) // HDD: 2 TB Seagate Barracuda 7200 rpm // Chassi: Fractal Design Define XL R2 // OS: Win 10 Pro // Skärm: AOC g2460Pg + BenQ GL2450.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Sep 2011

Vettefan om de e pga drivern, men youtube funkar inte efter installering av drivers >.>

Dator: | Chassi: Fractal Design Define R4 | CPU: Intel i5 3570k @ 4.5ghz | MB: ASUS P8-z77 V-LX | RAM: 8 GB Kingston 1600mhz | GPU: Gigabyte GTX 770 OC | Ljudkort: Nuforce uDAC 2.0 | OS: Windows 7 64-bit | Bootdrive: 120gb Intel SSD | HDD1: Western Digital 1tb Blue | HDD2: Seagate barracuda 1tb | PSU: XFX 750w | CPU kylning: Noctua NH-U14s |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Cobra007:

Vettefan om de e pga drivern, men youtube funkar inte efter installering av drivers >.>

Fungerar för mig alla fall, så kanske är något korrupt hos dig ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Reyintaz:

Fungerar för mig alla fall, så kanske är något korrupt hos dig ^^

Jo, brukar va ngt dajmigt med chrome stup i kvarten..

Dator: | Chassi: Fractal Design Define R4 | CPU: Intel i5 3570k @ 4.5ghz | MB: ASUS P8-z77 V-LX | RAM: 8 GB Kingston 1600mhz | GPU: Gigabyte GTX 770 OC | Ljudkort: Nuforce uDAC 2.0 | OS: Windows 7 64-bit | Bootdrive: 120gb Intel SSD | HDD1: Western Digital 1tb Blue | HDD2: Seagate barracuda 1tb | PSU: XFX 750w | CPU kylning: Noctua NH-U14s |

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

För er med problem hur installerar ni era drivrutiner? Jag väljer alltid avancerat och bockar i ren installation och det har funkat alla ggr utom en när jag fick gå tillbaka till föregående direkt. Även denna funkar som det är tänkt än så länge. Har kört ME3, CoD AW och CoH 2 utan probs. (GTX 970)

Edit: Bör nämna att jag från ett par ggr tillbaka börjat använda nVidia Experience.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Jalle64:

För er med problem hur installerar ni era drivrutiner?

Jag har aldrig haft några problem på grund av felaktig installation av drivrutiner och det är för att jag gör som följande:

1.)
Ladda ner senaste DDU.

2.)
Ladda ner senaste grafikdrivrutin.

3.)
Öppna DDU.

4.)
Starta om i Safe Mode.

5.)
Avinstallera gammal grafikdrivrutin i Safe Mode.

6.)
Stäng av datorn helt.

7.)
Starta datorn vanligt.

8.)
Installera ny grafikdrivrutin. Välj Custom, Clean Install och endast grafikdrivrutinen och PhysX om du inte behöver det andra.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Mars SSX:

Jag har aldrig haft några problem på grund av felaktig installation av drivrutiner och det är för att jag gör som följande:

1.)
Ladda ner senaste DDU.

2.)
Ladda ner senaste grafikdrivrutin.

3.)
Öppna DDU.

4.)
Starta om i Safe Mode.

5.)
Avinstallera gammal grafikdrivrutin i Safe Mode.

6.)
Stäng av datorn helt.

7.)
Starta datorn vanligt.

8.)
Installera ny grafikdrivrutin. Välj Custom, Clean Install och endast grafikdrivrutinen och PhysX om du inte behöver det andra.

Ja så gör du men detta verkar väldigt omständligt, så mitt borde räcka anser jag iaf.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Cobra007:

Buffrar det inte?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Cobra007:

Har samma problem.

Skrivet av LeVvE:

Buffrar det inte?

För mig fungerar sidan, men själva spelaren laddas inte alls. Är bara en helt svart ruta, inga play knappar osv.

https://www.dropbox.com/s/ifsoxh39stakhe3/Sk%C3%A4rmdump%2020...

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Pope:

Har samma problem.

För mig fungerar sidan, men själva spelaren laddas inte alls. Är bara en helt svart ruta, inga play knappar osv.

Testat med FireFox?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Jalle64:

Testat med FireFox?

Fungerar i FF, märkligt.
Gjorde en rollback på nvidia drivrutinen och har bootat. Men ändå samma problem, så antar att något i Chrome har ändrats då.

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Hade lite problem med Blizzcon Starting Ceremony att bilden frös men spelaren körde på vid några tillfällen men tänkte att det var något vajsing med filmen.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer XB270HU]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

Släpptes ju en ny version på nvidia geforce experience igår.Kan ju kanske va den som ställer till det.
Hjälpte ej mig och nergradera till driver 344.60.Så kan någon hitta geforce experience version 2.1.3 får ni gärna länka den.

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus VII Hero. Processor Intel I7 4790K. Med kylare Noctua NH-D15.Grafikkort Asus Strix 970.SLI.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance pro 2133 mhtz.Skärm. Asus VG248QE.
Asus frontbase.Asus sli brygga med belysning.2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010

Displayport problemet är fortfarande inte löst och på Nvidias support forum så skriver de att de fortfarande håller på och undersöker problemet. Förstår inte att det skall vara så knepigt att lösa en regressionsbugg. Displayport fungerade ju utmärkt i 344.11, men sedan dess så verkar många ha rejäla problem. Så även undertecknad.

Börjar bli trött på dåliga drivare ifrån Nvidia.

Chassi: Lian Li PC-B25FB Moderkort: Asus P6X58D Premium PSU: Corsair HX750
Processor: Intel Core i7 950 3,06GHz Cpu kylare: Evercool Transformer 4 Minnen: 6 GB DDR3 Corsair
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 760 OC Skärm: Dell U2410
Systemdisk: 80 GB Intel X25-M Lagringsdisk: 1 TB G2 Samsung SpinPoint

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av PixelMiner:

Displayport problemet är fortfarande inte löst och på Nvidias support forum så skriver de att de fortfarande håller på och undersöker problemet. Förstår inte att det skall vara så knepigt att lösa en regressionsbugg. Displayport fungerade ju utmärkt i 344.11, men sedan dess så verkar många ha rejäla problem. Så även undertecknad.

Börjar bli trött på dåliga drivare ifrån Nvidia.

Ah, så det är drivrutinen som är knas. Bytte till HDMI och det funkar bra, men vill givetvis använda DP.

Med denna version försvann "kuvertet" i wow som indikerar att jag fått brev. Helt svart i lilla cirkeln.

i7
GTX
4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Pope:

Har samma problem.

Bytte helt till FireFox och nu funkar allting perfa ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Verkar inte hitta Physx under "Programs and features" i kontrollpanelen efter installationen. Det fanns tydligen inte något alternativ att installera Physx när jag tryckte på custom installation. Är den redan inbakad i Nvidia graphics driver?

CPU:i5 4670k |GPU: Gigabyte gtx 760 windforce r2 | RAM: 8GB 1600 Mhz | PSU: Fractal Design Integra r2 650w | Moderkort: Asus z87-a | Chassi: Fractal design core 3000 USB 3.0

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av allwereoutlaws:

Verkar inte hitta Physx under "Programs and features" i kontrollpanelen efter installationen. Det fanns tydligen inte något alternativ att installera Physx när jag tryckte på custom installation. Är den redan inbakad i Nvidia graphics driver?

Min byter inte drivrutin på PhysX då jag har den senaste redan. Men du borde helt klart se den i alternativen?!

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Jalle64:

Min byter inte drivrutin på PhysX då jag har den senaste redan. Men du borde helt klart se den i alternativen?!

Ja jag vet, jävligt skumt. Funderar på att ominstallera skiten..

CPU:i5 4670k |GPU: Gigabyte gtx 760 windforce r2 | RAM: 8GB 1600 Mhz | PSU: Fractal Design Integra r2 650w | Moderkort: Asus z87-a | Chassi: Fractal design core 3000 USB 3.0

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av allwereoutlaws:

Ja jag vet, jävligt skumt. Funderar på att ominstallera skiten..

Kör du GeForce Experience?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Jalle64:

Kör du GeForce Experience?

Märkte precis att jag heller inte har den.