snabbhjälp uppskattas ska beställa och behöver råd 2 x 970 eller ett 980?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sushifrukt:

Hej, ser inget problem med detta:

Effekt förbrukning, helt system med GTX 970 SLI, X79 , i7-3960X: ~ 326w

Garanterad effekt från ditt nätagg: ~484w (550*0,88).

Anledningen till att den rekommenderade effekten som står på grafikkorten är så pass hög är för att tillverkarna inte vill i din vildaste fantasi att kortet ska få för lite ström, det för att de ska få ryggen fri.
Tänker du överklocka till max skulle jag dock ha en mätare så du själv kan se vad ditt bygge drar. ~160w att överklocka för är rätt bra. Men har du bra exemplar på CPU och GPU så kan du kanske använda det med. Skulle personligen hålla mig under 450w iaf tills jag köpt ett nytt nätagg.
Köp ett till kort och lycka till.

Detta är dock den kalkylerade effekten enbart på korten, inte hela riggen.

Det räcker med en tråd för detta då det är samma frågeställning.

/moderatorn

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Detta är dock den kalkylerade effekten enbart på korten, inte hela riggen.

Det räcker med en tråd för detta då det är samma frågeställning.

/moderatorn

Ber om ursäkt att det blev flera trådar är bipolär så när jag blir manisk som nu har jag svårt att kontroller mig,

On topic så blev det tillslut ett gigabyte 980 G1 4GB då de verkar ha lyckats riktigt bra med 900 serien när det kommer till överclockning och kylning så tack så mycket alla för hjälpen jag har fått idag Tack:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirme:

Ber om ursäkt att det blev flera trådar är bipolär så när jag blir manisk som nu har jag svårt att kontroller mig,

On topic så blev det tillslut ett gigabyte 980 G1 4GB då de verkar ha lyckats riktigt bra med 900 serien när det kommer till överclockning och kylning så tack så mycket alla för hjälpen jag har fått idag Tack:)

Varför sa du inte att du är bipolär från början? Då MÅSTE man köra SLI, funkar inte annars... Du ska köra 980SLI, men bara ha ena kortet igång. Sen ifall du länner att vintermörkret börjar krypa dig in på själen. Då aktiverar du det andra 980 bara för att känna vilket jäkla POWER det är

(skämt å sido, tror du kommer bli asnöjd med ditt 980)

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd

Kanske därför jag blir manisk ibland, bipolär?

Skickades från m.sweclockers.com