Inget fiber vad rekommenderas (LÖST)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

Inget fiber vad rekommenderas (LÖST)

(LÖST)
Hej.
Jag har hittat en ny lägenhet men ett STORT problem är att det inte finns fiber nätverk.

Så min fråga är alltså vad rekommenderas istället för fiber fungerar adsl eller helt trådlöst?
jag har fortfarande inte bestämt om jag ska ta den här lägenheten men jag är väldigt sugen
men finns det inget som kan duga som internet så kommer jag strunta i den och vänta på en ny.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Det beror på vad du ska göra?

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

Jag ser mycket på YT och twitch men också lite lättare gaming.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

adsl duger nog, youtube och twitch använder max 3Mbit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

Ok tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Dsl eller kabeltv ? Du får fråga vad som går att få.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

ADSL fungerar strålande.

Kör viaplayboxen, samt streamar netflix via bbb 24/1 (mer 15/1 i praktiken) utan några som helst problem. Börjar bli lite segt om vi sitter och streamar på tvn samt 2 plattor samtidigt. Annars flyter det på i HD utan problem.

Vad du än gör håll dig ifrån mobilt bredband. De har alltid en kvot på hur mycket du får ladda ner per månad. kollar du på TV och liknande så drar det snabbt iväg.