Pentium G3220 för vardagligt bruk(bara surf och dylikt)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Pentium G3220 för vardagligt bruk(bara surf och dylikt)

Som rubriken lyder, hur bra funkar en G3220 för surfande. Vad jag förstått är processorn-prestandan tillräckligt bra men jag undrar om den integrerade grafiken räcker för att driva en 1680x1050 skärm och streama/spela upp 720p/1080p videos utan problem? Kommer aldrig spela eller liknande på denna dator så därför tänkte jag att intel är att föredra framför AMD trots den låga budgeten.

Anledningen att jag tar G3220 är för att det är den enda ur gamla haswell(alltså inte H-Refresh som G3258) som jag hittar i lager på butiker. Tänkte köpa ett H81 moderkort till det och har ingen 1150 liggandes att uppdatera bios med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Mar 2008

Absolut, det kommer att funka.

Intel Core i5 4670K, Asus Z87I-PRO, 16GB Corsair Vengeance LP 1600MHz, Nvidia GeForce GTX 970, Silverstone Temjin TJ08-E, EVGA Supernova G2 650W.

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av BoofnBafn:

Som rubriken lyder, hur bra funkar en G3220 för surfande. Vad jag förstått är processorn-prestandan tillräckligt bra men jag undrar om den integrerade grafiken räcker för att driva en 1680x1050 skärm och streama/spela upp 720p/1080p videos utan problem? Kommer aldrig spela eller liknande på denna dator så därför tänkte jag att intel är att föredra framför AMD trots den låga budgeten.

Anledningen att jag tar G3220 är för att det är den enda ur gamla haswell(alltså inte H-Refresh som G3258) som jag hittar i lager på butiker. Tänkte köpa ett H81 moderkort till det och har ingen 1150 liggandes att uppdatera bios med.

Den klarar av driva 1080p och spela videos på den om du så vill. Du kan dock inte spela spel men för allt annat klarar den integrerade av att göra.

Min platta har sämre integrerad grafikprocessor men 1200p skärm, den klarar allt som du nämnt galant.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Gaming Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av DavidtheDoom:

Den klarar av driva 1080p och spela videos på den om du så vill. Du kan dock inte spela spel men för allt annat klarar den integrerade av att göra.

Min platta har sämre integrerad grafikprocessor men 1200p skärm, den klarar allt som du nämnt galant.

Skrivet av saturday_sun:

Absolut, det kommer att funka.

Tack för de snabba svaren, den passar behoven perfekt alltså