Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
turkiet
Registrerad
Sep 2006

Problem med fiberbredband

Hej har nyligen flyttat till en ny lägenhet och fått ett nytt fiberbredband som strular lite.
Det funkar för surf men det funkar inte att connecta till följande : steam, league of legends och utorrent.
Det som är det skumma är att jag är direkt kopplad från fibernätet alltså ingen router som blockar portar osv.
Har testat 2st olika datorer och har samma problem på båda två, som fungerade utmärkt med tidigare bredband.
Även ring och kollat med telia om det ligger någon spärr hos dom men det gör det ej.

Testat och köra ett tracert också men får bara "Request timed out"

Någon som är mer kompetent än telias kundtjänst här?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Flarpz:

Hej har nyligen flyttat till en ny lägenhet och fått ett nytt fiberbredband som strular lite.
Det funkar för surf men det funkar inte att connecta till följande : steam, league of legends och utorrent.
Det som är det skumma är att jag är direkt kopplad från fibernätet alltså ingen router som blockar portar osv.
Har testat 2st olika datorer och har samma problem på båda två, som fungerade utmärkt med tidigare bredband.
Även ring och kollat med telia om det ligger någon spärr hos dom men det gör det ej.

Testat och köra ett tracert också men får bara "Request timed out"

Någon som är mer kompetent än telias kundtjänst här?

Vill man ha hjälp så ska man ge relevant information som beskriver din miljö så detaljerat som möjligt; utrustning, anslutning, bredbandsavtal mm så underlättar det för oss att ge dig snabbare svar. T.ex, har du fått någon utrustning av Telia, om så vilken? Har du en mjukvarubrandvägg, i så fall vilken? Etc...

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
turkiet
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Dr.Mabuse:

Vill man ha hjälp så ska man ge relevant information som beskriver din miljö så detaljerat som möjligt; utrustning, anslutning, bredbandsavtal mm så underlättar det för oss att ge dig snabbare svar. T.ex, har du fått någon utrustning av Telia, om så vilken? Har du en mjukvarubrandvägg, i så fall vilken? Etc...

Det är telia Fiberbredband 10/10 och jag är direkt kopplad från fiber uttaget. Även testat med telias switch av märket Inteno XG6745 och en gammal Dlink router med samma resultat. Kan även tillägga att jag är tämligen säker att fibret är anslutet till Halmstads stadsnät om det är relevant?
Jag har Testat att stänga av allt som har med brandväg och göra så borde inte var några konstigheter där. Men kör iaf Windows7 brandväg och bitdefender på datorn. Har som sagt testat med två olika datorer och det är samma problem på båda två. Min bärbara dator fungerar som den skall på skolans trådlösa nätverk.