Permalänk
Medlem

Problem med nätverk.

Jag undrar vad det är som gör att jag får detta problem mest hela tiden i mitt nätverk ? Jag har en laptop och en stationär dator uppkopplad i ett nätverk, men detta problem drabbar endast den stationära mest hela tiden, dvs att den kopplar ner internetanslutningen. Efter det att jag gjort en felsökning och återställt nätverkskort m m, så fungerar det igen, inte sällan i några minuter, innan det är dags igen. Behöver jag nämna att det är ytterst frustrerande !?

" Anslutningen mellan åtkomstpunkten, routern eller kabelmodemet och internet har kopplats från. Standardgateway är inte tillgänglig "

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Du behöver komma med mycket mer information om du ska få hjälp. Vad har du för prylar, OS, hur är det kopplat, vad är det för bredband osv?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Verkligen ingen som kan hjälpa mig med detta ? Jag drivs till vansinne med dessa ständiga avbrott i internetanslutningen.

Jag skall gärna ge en mer detaljerad beskrivning om du/ni vill ge en mer detaljerad frågeställning ;).

Men jag kan nämna att jag har en stationär dator med OS 8.1, Intel Pentium Haswell, i7- 4770K 3.5 Ghz. Bredbandet är ett mobilt bredband levererat av tre (3) med ett mobilt modem som heter E372 och nätverket är ett trådlöst dito uppkopplat med en TP-LINK router med modellbeteckning TL-MR 3220. Den andra datorn är en gammal HP G61 notebook pc med en Pentium Dual Core CPU 4300 @2.1 Ghz, OS Windovs 7 home premium, SP1.

Dessutom så har jag en dongel som är inkopplad i den stationära datorn (vilken är den som jag har problem med) och som är en förutsättning för att datorn skall kunna fungera i ett nätverk överhuvudtaget. Dongeln heter DWA-140

Hoppas att denna information är till någon hjälp. I annat fall så får ni be om ytterligare detaljer, så skall jag försöka att komplettera.

Var tvungen att lägga till en komponent i hårdvarukonfigurationen (DWA-140)
Visa signatur