Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Okt 2006

Adapter till headset?

Hej Sweclockers!

För några månader sedan köpte jag till min gamla laptop ett headset. Detta headset har en anslutning med två 35 mm piggar som kopplas i två uttag i datorn, dvs hörlurarna i ett hål och kabeln till micken i ett annat.

Några månader efter det köpte jag en ny dator. Problemet med den nya datorn är att jag inte kan använda mitt headset längre eftersom den nya datorn bara har ett gemensamt uttag för mick/hörlurar, dvs det finns bara ett hål, inte två.

Det jag undrar är om det finns någon adapter att köpa för att kunna koppla in headsetet så att både mick och hörlurar fungerar? Det spelar ingen roll om adaptern är för att koppla över de här två hanarna till att bli en hane till 35 mm uttaget, eller om den är för att kunna koppla över dem till ett usb uttag, bara det fungerar så att man kan använda både lurar och mick.
Någon som vet? Länkar till produkter uppskattas, jag har försökt leta runt på Kjell och liknande men vet knappt vad jag ska söka efter. Känns surt att behöva köpa ett nytt headset när det gamla fortfarande fungerar och är i bra skick.

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2014

"Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

eBay inom EU borde inte kunna gå fel.
"För headset", säger Kjelle, det borde väl vara vad du önskar dig? Bäst att kolla i butik så det fungerar som avsett.

Edit: Ha, nu fick du förslag på en svart variant av QuantumPersuader också! Från att ha varit helt utan mikrifon till att ha en färgmatchad adapter på fem minuter! The Sweclockers provides!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Okt 2006

Toppen! The Sweclockers providar verkligen. Då blir det en runda till Kjell senare idag!

Tack så mycket

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

adapter till headset

@Trinnit: Funkade den??? har samma problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av Trinnit:

Hej Sweclockers!

För några månader sedan köpte jag till min gamla laptop ett headset. Detta headset har en anslutning med två 35 mm piggar som kopplas i två uttag i datorn, dvs hörlurarna i ett hål och kabeln till micken i ett annat.

Några månader efter det köpte jag en ny dator. Problemet med den nya datorn är att jag inte kan använda mitt headset längre eftersom den nya datorn bara har ett gemensamt uttag för mick/hörlurar, dvs det finns bara ett hål, inte två.

Det jag undrar är om det finns någon adapter att köpa för att kunna koppla in headsetet så att både mick och hörlurar fungerar? Det spelar ingen roll om adaptern är för att koppla över de här två hanarna till att bli en hane till 35 mm uttaget, eller om den är för att kunna koppla över dem till ett usb uttag, bara det fungerar så att man kan använda både lurar och mick.
Någon som vet? Länkar till produkter uppskattas, jag har försökt leta runt på Kjell och liknande men vet knappt vad jag ska söka efter. Känns surt att behöva köpa ett nytt headset när det gamla fortfarande fungerar och är i bra skick.

Tack på förhand!

35mm jack, det var inte dåligt!

#1: x99 Deluxe-II | i7 6800k | GTX 980 | 64GiB | 950 Pro 512GB | Xonar STX | HD650
#2: Microserver Gen8 | G1610T | 16GiB ECC #3: QNAP TS-639 Pro | 6x4TB Raid6
#4: Intel S2600CP4 | 2x Xeon E5-2670 | 128GiB ECC | UnRAID 6.3.5 | 41TB
Smartphone: LG G5 | Android 6.0 | Shure SE535

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av LudvigLindell:

35mm jack, det var inte dåligt!

Bara folk som inte har koll på ljud som sitter med 3,5mm. Män kör rejäla doningar.

..:: trickeh2k ::.. http://youtube.com/trickysaer Windows 10 Pro - i7 4790k @ 4,5Ghz - ASUS Maximus VII Hero - 8GB AVEXIR Blitz 1.1 Blue LED CL10 2400Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 780 Classified - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - A-Data SX900 128GB, Samsung EVO 840 120GB, SanDisk Ultra II 480GB, 2TB WD Caviar Black - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Blue Yeti - Corsair 750D - Custom water loop