Fiberanslutning, dras ändå med långsamma laddningar i webbläsaren?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011

Fiberanslutning, dras ändå med långsamma laddningar i webbläsaren?

Hejsan!

Sedan ett par månader tillbaka är jag en lycklig innehavare av 100/100-fiber, där jag även får ut cirka 95/95 Mb/s – men trots detta dras jag med stundtals långsamma laddningar i webbläsaren. Den röda tråden för dessa väntetider är att det står "Väntar på keep.google.com" (exempelvis), "Tolkar värden..." eller "Begäran bearbetas...".

Detta sker även när jag försöker besöka stora & väletablerade sidor såsom Facebook, Flashback eller Google Keep – där man rimligtvis bör kunna förvänta sig en relativt stabil och snabb uppkoppling. Jag har en känsla av att det inte ska vara på det här viset, finns det möjligtvis någon lösning på det här problemet?

Skärmdumpar:

Dold text
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Subdubwise:

Hejsan!

Sedan ett par månader tillbaka är jag en lycklig innehavare av 100/100-fiber, där jag även får ut cirka 95/95 Mb/s – men trots detta dras jag med stundtals långsamma laddningar i webbläsaren. Den röda tråden för dessa väntetider är att det står "Väntar på keep.google.com" (exempelvis), "Tolkar värden..." eller "Begäran bearbetas...".

Detta sker även när jag försöker besöka stora & väletablerade sidor såsom Facebook, Flashback eller Google Keep – där man rimligtvis bör kunna förvänta sig en relativt stabil och snabb uppkoppling. Jag har en känsla av att det inte ska vara på det här viset, finns det möjligtvis någon lösning på det här problemet?

Skärmdumpar:

Kör en tracert till de aktuella sidorna i CMD och posta resultat här. (i cmd skriv "tracert www.keep.google.com")
Samt testa hur snabb din DNS är. DNSbench är ett bra program för detta som testar de vanligaste DNS servrarna samt din standard DNS.

Dator: Intel S2600CP2J, 2x Xeon E5 2670V1, 128GB DDR3 1600MHz ECC, RX 480 8GB, EVGA Supernova G2 750W
Ljud: O2+ODAC, HD650, Blue Snowball.
Laptop: Sony Vaio PRO 13. Telefon: OnePlus One

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höör
Registrerad
Jun 2002

Byt DNS-server till en snabbare, typ googles eller sätt upp en egen.

Citera mig för svar.
Arch Linux

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Troligtvis är det för du har för mycket trams i datorn och processer som samlar och skickar information om dina surf vanor som skickas iväg före du ansluter till websidan. Generellt så kommer du aldrig surfa så fort som du gör på en ren installerad windows dator.