Kan inte öppna webbsidor men kan streama

Permalänk

Kan inte öppna webbsidor men kan streama

Hej!
Har stött på ett för mig udda problem. Det är så att jag inte kan öppna någon webbsida. Det står bara "Den här webbsidan är inte tillgänglig". Det konstiga är att jag kan streama filmer. Startar jag om routern så kan jag komma in på webbsidor i kanske nån minut. Sedan blir det såhär igen... Men som sagt, att streama går bra.
Är samma problem på mobilen då den är ansluten till det trådlösa nätverket.
Jag har testat att pinga olika hemsidor och det gav varierande resultat. Swefilmer.com är den enda hemsidan som jag har testat som går att pinga utan problem flera gånger. Blocket, Facebook mm går ej.
Dock kan jag fortfarande inte gå in på Swefilmer.com.
Jag använder mig av Net1 mobilt bredband, med D35 routern.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alleeexx96:

Hej!
Har stött på ett för mig udda problem. Det är så att jag inte kan öppna någon webbsida. Det står bara "Den här webbsidan är inte tillgänglig". Det konstiga är att jag kan streama filmer. Startar jag om routern så kan jag komma in på webbsidor i kanske nån minut. Sedan blir det såhär igen... Men som sagt, att streama går bra.
Är samma problem på mobilen då den är ansluten till det trådlösa nätverket.
Jag har testat att pinga olika hemsidor och det gav varierande resultat. Swefilmer.com är den enda hemsidan som jag har testat som går att pinga utan problem flera gånger. Blocket, Facebook mm går ej.
Dock kan jag fortfarande inte gå in på Swefilmer.com.
Jag använder mig av Net1 mobilt bredband, med D35 routern.

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan ju undra om bredbandsbolaget råkade blockera allt förutom swefilmer istället för tvärt om?

Prova att fabriksåterställa routern.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk

Felet måste sitta i min dator. För nu fungerar det i mobilen samt en annan dator.
Men jag förstår inte varför jag kan pinga olika hemsidor och få svar men ändå kan jag inte gå ut på hemsidan. Nån typ av internetförbindelse har jag ju tydligen.

Permalänk
Medlem

Tror det var något större DNS problem igår kväll, jag hade också problem, likaså en kompis med en annan ISP. Tror det är löst nu dock. Eller har du fortfarande problem?

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk

Problemet kvarstår

Permalänk
Medlem

Testa att öppna command prompt med administratörrättigheter, skriv in "ipconfig /flushdns" och tryck på enter.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Alleeexx96:

Felet måste sitta i min dator. För nu fungerar det i mobilen samt en annan dator.
Men jag förstår inte varför jag kan pinga olika hemsidor och få svar men ändå kan jag inte gå ut på hemsidan. Nån typ av internetförbindelse har jag ju tydligen.

Det tyder på dnsfel, pingar du mot ett ipnummer så går det direkt, pingar du mot en url så behövs dnsservern, du kan ju prova båda varianterna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Gå in och ändra din DNS till googles och kolla om det fungerar.
8.8.8.8

Permalänk
Medlem

Har du en mjukvarubrandvägg installerad? Grannens tös hade ett liknande problem. Det visade sig att hennes webläsare var blockerad i brandväggen. Å andra sidan kan du streama filmer vilket jag antar att du gör via webbläsaren?

Att pinga vissa sidor funkar inte alltid eftersom deras IP-adress inte alltid svarar på ping. Säkraste metoden att kolla om en förbindelse ens fungerar är att pinga just 8.8.8.8 som nämnts ovan. Funkar det så är ju troligast problemet i ens router eller dator. Har du flera datorer kopplade till routern? I så fall kan du ju kolla om det bara uppstår på en dator.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alleeexx96:

Problemet kvarstår

Jag har precis samma problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Har testat datorn på skolans nätverk och det funkar inte. Men det funkar dock nu att pinga de flesta webbsidor.
Testade att pinga 8.8.8.8 och det fungerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alleeexx96:

Har testat datorn på skolans nätverk och det funkar inte. Men det funkar dock nu att pinga de flesta webbsidor.
Testade att pinga 8.8.8.8 och det fungerade.

Jag testade precis att ansluta min VPN klient och då fungerade det klockrent direkt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Alleeexx96:

Har testat datorn på skolans nätverk och det funkar inte. Men det funkar dock nu att pinga de flesta webbsidor.
Testade att pinga 8.8.8.8 och det fungerade.

Kör ipconfig /all och kolla hur det är inställt, posta en dump om du behöver hjälp.
Det är inte så att du fått in en proxymalware ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Det är mycket som är inaktiverat och frånkopplat om jag kör ipconfig/all

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Alleeexx96:

Det är mycket som är inaktiverat och frånkopplat om jag kör ipconfig/all

Det kan det vara men hur ser det ut på den anslutning du vill använda ? Och har du kollat om du har fått nån oönskad proxy, det är ju troligen nått fel i datorn om den inte fungerar på skolan heller, det skulle kunna vara nått med antivirus/firewall också.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Detta är då ipconfig/all

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Alleeexx96:

Ok du kör alltså bara med wifi ? Varför visar det inte på routerns ip för dns servrarna ? kan du pinga de ip som står som dns server ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

En vän hade ett flertal virus på sin dator häromdagen som gjorde att internet inte fungerade, prövade inte streams men kort och gott så laddade jag ner Malwarebytes på en annan dator, körde även med AVG, förde över på USB och kopplade in i dator, installerade och körde dessa program och gick in i samtliga webbläsare & kollade tillägg/sökmotor och tog bort allt som inte hörde hemma där.

Bör även nämna att jag började med att starta om datorn i felsäkert och avinstallera det dussin spamware programmen hon hade på sin dator innan jag ordnade nya program åt henne. Efter att jag avinstallerat och kört programmen därefter så körde jag ipconfig /release, ipconfig /flushdns och sedan ipconfig /renew så fungerade internet igen.

Körde även CCleaner lite bara för att.
Lycka till!!

Permalänk
Medlem

Pratade precis med min ISP och tydligen så var det något major fkup som låg utanför deras kontroll.
Var en mängd som hade ringt om samma sak.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Nu funkar det! Vet inte vad det va för fel, helt plötsligt funkade det bara. Är kanske som Kajlie säger

Skickades från m.sweclockers.com