Permalänk
Medlem
Skrivet av makarickiri:

@Casgar vi är taggade, bara att vi inte uttrycker det så mycket. Bokade faktiskt Limited Edition idag också

För er som missat så har Säsong 2 av Hunt the Truth börjat
https://www.youtube.com/watch?v=YQshaabbh8w

Hunt The Truth är så jävla bra! Lätt bland det bästa Halo-relaterade material någonsin. Hoppas Säsong 2 blir lika bra som säsong 1.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Hunt The Truth är så jävla bra! Lätt bland det bästa Halo-relaterade material någonsin. Hoppas Säsong 2 blir lika bra som säsong 1.

Jag klarar helt enkelt inte av att bara lyssna på folk som talar. Hade varit roligare med slideshows som kommer också eller ännu bättre video.

Permalänk
Medlem

24 dagar....

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Hedersmedlem

Två saker som jag tror har bidragit stort till att ge Halo den kultstatus det har idag:

FORGE!!!

och

MUSIK!!!

(Höjdpunkt 1 och 2)

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Två saker som jag tror har bidragit stort till att ge Halo den kultstatus det har idag:

FORGE!!!

och

MUSIK!!!
https://www.youtube.com/watch?v=sQDkJwenbUE

(Höjdpunkt 1 och 2)

Kazuma och hans team har gjort ett sjukt jävla bra jobb med musiken. Låter helt underbart. Denna är nog favorit än sålänge

Nya Forge ser ut att vara en sjuk uppgradering sen tidigare.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oggmeiler:

Kazuma och hans team har gjort ett sjukt jävla bra jobb med musiken. Låter helt underbart. Denna är nog favorit än sålänge

Fick rysningar mer än en gång.

Skrivet av Oggmeiler:

Nya Forge ser ut att vara en sjuk uppgradering sen tidigare.

Har aldrig fastnat för Forge några längre tider, mest på grund av diverse begränsningar som jag tyckte fanns. Man var antingen tvungen att använda för många föremål för att ens vision av banan man skapade skulle bli rätt, men oftast så var man tvungen att kompromissa så att den inte blev ospelbar. Kommer garanterat att försöka återskapa en bana jag gjorde i Halo: Reach, men som av ovan nämnda anledningar inte blev bra, tillsammans med att spelkontrollen i Reach skapade sina egna begränsningar.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

15 dagar kvar boys.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Hedersmedlem

För de som inte är så insatta i Halos historia kan jag starkt rekommendera Hunt the Truth, en samling av ljudböcker (eller vad man vill kalla det) som berättar händelserna runt Halo 5 sett ur två personers perspektiv. Riktigt bra röstskådespeleri och inlevelse om ni frågar mig.

Hunt the Truth Season 1
Hunt the Truth Season 2

Edit; Var visst länkat tidigare, men whatever.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Jag har gjort en Spartan Company om någon skulle vilja gå med, man behöver vara 4 i den för att den ska bli aktiv.

https://www.halowaypoint.com/en-us/spartan-companies/skull%20...

Permalänk

är halo 5 ett bättre köp än black ops III tror ni?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

är halo 5 ett bättre köp än black ops III tror ni?

Har du spelat de andra Halo spelen?

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Har du spelat de andra Halo spelen?

ja halo1,2,3 sen v ar det nåt halo på xb360 halo4 däremot är ospelat

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

ja halo1,2,3 sen v ar det nåt halo på xb360 halo4 däremot är ospelat

För storyns skull så säger jag skippa halo 5.

Mp är rätt kul, Warzone känns fräscht.

Kan inte tala för Cod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jag har gjort en Spartan Company om någon skulle vilja gå med, man behöver vara 4 i den för att den ska bli aktiv.

https://www.halowaypoint.com/en-us/spartan-companies/skull%20...

Jag har hoppat med men vi saknar fortfarande 1 medlem för att bli aktiva. Ingen annan Clocker som är intresserad?

Vet inte om det var någon som frågade efter en jämförelse med CoD MP, men jag kan ge en enkel:

Största skillnaden är mellan de Halo och CoD är livslängden. I Halo har även du som inte är ett Ess en god chans att fly ur en eldstrid för att komma tillbaka beredd. Mao, Halo är snällare mot dig som inte är så bra på fps-spel.

De "special" förmågor vi fått att jobba med "Dash?" och "Ground smash?" gör underverk för MP arena tycker jag.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

@Rocklets Jag hänger gärna på, jag har ansökt att får joina så vi får se vad som händer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Jag har hoppat med men vi saknar fortfarande 1 medlem för att bli aktiva. Ingen annan Clocker som är intresserad?

Vet inte om det var någon som frågade efter en jämförelse med CoD MP, men jag kan ge en enkel:

Största skillnaden är mellan de Halo och CoD är livslängden. I Halo har även du som inte är ett Ess en god chans att fly ur en eldstrid för att komma tillbaka beredd. Mao, Halo är snällare mot dig som inte är så bra på fps-spel.

De "special" förmågor vi fått att jobba med "Dash?" och "Ground smash?" gör underverk för MP arena tycker jag.

Längre livslängd gör ju också att om du är bra kan du överleva trots att fienden skjuter dig först

Permalänk
Hedersmedlem

@Oggmeiler:

Skrivet av Rasmus117:

Jag har gjort en Spartan Company om någon skulle vilja gå med, man behöver vara 4 i den för att den ska bli aktiv.

Skrivet av Rocklets:

Jag har hoppat med men vi saknar fortfarande 1 medlem för att bli aktiva. Ingen annan Clocker som är intresserad?

Skrivet av Maltafalas:

Jag hänger gärna på, jag har ansökt att får joina så vi får se vad som händer

Jag tror vi har blivit lite delade här. Jag är också med i ett kompani med enbart Sweclockers-medlemmar. Kanske skulle man försöka slå ihop dessa två på något sätt? Oggmeiler är ledaren för mitt kompani.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."