Kan ej ansluta till vissa tjänster med Nätverkskabel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Maj 2012

Kan ej ansluta till vissa tjänster med Nätverkskabel

Tjo!

När jag kopplar in min nätverkskabel i min dator så fungerar inte vissa tjänster såsom Battle.net (WoW), League of Legends.
Jag kommer in på webbläsaren och kan ansluta till sidor och allt fungerar som det ska.

Kan tillägga att jag sitter ansluten via en nätverksadapter för tillfället. Men problemet är att jag inte kan använda den på Dreamhack nu om någon vecka.

Vet inte om det har något med min brandvägg o göra eller vad det nu kan vara.

Kan även vara bra att nämna vad jag använder för router: "ASUS RT-AC66U Dual Band 3x3"

Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Sep 2008

Har precis samma problem. Har bahnhof som leverantör men där var 60pers i kö så har inga tips

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: Anslöt min VPN som är i USA och då funkade det direkt

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 1155 | Intel i7 2700K 3,50ghz | OCZ Agility 3 120gb SSD | Corsair 16gb CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX980 Ti SC+ 6GB | Dell UltraSharp U2713HM H-IPS 27
Ducky G2PRO Mx Brown TKL | Q-Pad 5k | Audio Technica ATH-M50 - Beyerdynamic 770 PRO
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Kajlie:

Har precis samma problem. Har bahnhof som leverantör men där var 60pers i kö så har inga tips

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: Anslöt min VPN som är i USA och då funkade det direkt

Får man fråga exakt hur du löste det?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Recoverist:

Tjo!

När jag kopplar in min nätverkskabel i min dator så fungerar inte vissa tjänster såsom Battle.net (WoW), League of Legends.
Jag kommer in på webbläsaren och kan ansluta till sidor och allt fungerar som det ska.

Kan tillägga att jag sitter ansluten via en nätverksadapter för tillfället. Men problemet är att jag inte kan använda den på Dreamhack nu om någon vecka.

Vet inte om det har något med min brandvägg o göra eller vad det nu kan vara.

Kan även vara bra att nämna vad jag använder för router: "ASUS RT-AC66U Dual Band 3x3"

Tack på förhand

Menar du att det funkar med wifi men inte med kabel när du är ansluten mot samma nät (router) i så fall är det firewallen som är inställd olika för olika nätverkskort.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Recoverist:

Får man fråga exakt hur du löste det?

Jag tryckte bara igång min VPN så funkade det.
Bahnhof sa igår att om det var samma problem idag så skulle jag återkomma så dom gjorde en felanmälan.
Sitter i kö till deras support just nu.

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 1155 | Intel i7 2700K 3,50ghz | OCZ Agility 3 120gb SSD | Corsair 16gb CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX980 Ti SC+ 6GB | Dell UltraSharp U2713HM H-IPS 27
Ducky G2PRO Mx Brown TKL | Q-Pad 5k | Audio Technica ATH-M50 - Beyerdynamic 770 PRO
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2012

löst det?

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff