Kan ej ansluta till vissa tjänster med Nätverkskabel

Permalänk

Kan ej ansluta till vissa tjänster med Nätverkskabel

Tjo!

När jag kopplar in min nätverkskabel i min dator så fungerar inte vissa tjänster såsom Battle.net (WoW), League of Legends.
Jag kommer in på webbläsaren och kan ansluta till sidor och allt fungerar som det ska.

Kan tillägga att jag sitter ansluten via en nätverksadapter för tillfället. Men problemet är att jag inte kan använda den på Dreamhack nu om någon vecka.

Vet inte om det har något med min brandvägg o göra eller vad det nu kan vara.

Kan även vara bra att nämna vad jag använder för router: "ASUS RT-AC66U Dual Band 3x3"

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem. Har bahnhof som leverantör men där var 60pers i kö så har inga tips

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: Anslöt min VPN som är i USA och då funkade det direkt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Kajlie:

Har precis samma problem. Har bahnhof som leverantör men där var 60pers i kö så har inga tips

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: Anslöt min VPN som är i USA och då funkade det direkt

Får man fråga exakt hur du löste det?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Recoverist:

Tjo!

När jag kopplar in min nätverkskabel i min dator så fungerar inte vissa tjänster såsom Battle.net (WoW), League of Legends.
Jag kommer in på webbläsaren och kan ansluta till sidor och allt fungerar som det ska.

Kan tillägga att jag sitter ansluten via en nätverksadapter för tillfället. Men problemet är att jag inte kan använda den på Dreamhack nu om någon vecka.

Vet inte om det har något med min brandvägg o göra eller vad det nu kan vara.

Kan även vara bra att nämna vad jag använder för router: "ASUS RT-AC66U Dual Band 3x3"

Tack på förhand

Menar du att det funkar med wifi men inte med kabel när du är ansluten mot samma nät (router) i så fall är det firewallen som är inställd olika för olika nätverkskort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recoverist:

Får man fråga exakt hur du löste det?

Jag tryckte bara igång min VPN så funkade det.
Bahnhof sa igår att om det var samma problem idag så skulle jag återkomma så dom gjorde en felanmälan.
Sitter i kö till deras support just nu.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

löst det?

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff