Grafikkortet funkar bara på nedersta PCI-E slot?

Permalänk
Medlem

Grafikkortet funkar bara på nedersta PCI-E slot?

Håller på och bygger ihop en ny dator, och det strulade först vid att jag inte fick ut någon bild på skärmen (No signal) när jag kopplade skärmen till det nya grafikkortet som satt på översta PCI-E Slotten. Efter att ha dragit ut batteriet på moderkortet och flyttat grafikkortet till nedersta PCI-E sloten så fick jag signal på skärmarna! Provar att göra samma sak och flytta till översta slotten igen, men ingen signal..

Anledningen till att jag inte vill köra nedersta PCI-E Slotten är för att grafikkortet är enormt, och får alldeles för lite utrymme för luft och fläktar där nere. Så vad kan jag ha gjort för att det inte rullar med den översta PCI-E Slotten? Går det att ställa om på något vis?

Moderkort: ASUS Z97-P
Grafikkort: ASUS R9 Radeon 280 3GB DirectCU II TOP

Visa signatur

// Quplin

Permalänk
Medlem

vänta på lite fler svar men jag tycker att du ska skicka in det på service där du köpte det

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

Ja, det är ett alternativ, kortet är ju bara dagar gammalt!

Ingen som har en lösning på hur man kan ta reda på om moderkortet känner av första PCI-E sloten? Eller om det är dött uttag? Alternatv switcha prioriteringsordningen på första och andra uttaget, om det kan ha med det att göra?

Visa signatur

// Quplin