Strategispel med inslag av handel - Men vad heter det?

Permalänk
Medlem

Strategispel med inslag av handel - Men vad heter det?

Igår surfade jag runt. Såg en banner för ett spel som jag gillade. Det var ett strategispel i stil med CIV och det stod att det innehöll inslag av handel. Det fanns ett screenshot som såg lovande ut där det stod att karaktären som spelaren valt hette Magnus. Spelet kostade 199:- och var ett spel för windows med de där fula dvdomslagen. Det var ingen bautatitel i stl med serier som Anno, CIV, Tropico och liknande utan det här såg ut som ett äldre spel....

SEN KRASCHADE DATORHELVETET... så nu har jag ingen aning om var jag såg det, eller vad spelet hette....

Kommer väl aldrig få reda på vilket det var... o hittade det inte på Discshop, CDON, Spelbutiken eller så heller...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Keeper of the Bamse

Valfritt spel av Paradox? Europa Universalis t.ex.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan ju varit att Magnus var ett vald playernamn, är det möjligtvis Age of Empires du tänker på?

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Nope, men det var i samma stil som AOE. Det här verkar vara ett indieliknande spel.... fan att jag itne kommer ihåg var jag såg det. Har gått igenom hela discshop och cdons utbud och där finns det inte....

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Har du letat på Steam ett bra ställe att börja leta indi spel på

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Tropico? Banished?

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

Kan inte vara Settlers ?

Permalänk
Medlem

Seven Kingdoms?

Permalänk
Medlem

Säker på att det inte var Anno 1404?

Oavsett, om du älskar strategi och handel kommer du älska detta spel.

EDIT: Såg att du redan skrivit Anno nu, missade det.

Permalänk
Medlem

Var det inte patrician serien?

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam

@Kosa: Låter lite som det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |