Hur mycket watt krävs i nätaggregatet

Permalänk

Hur mycket watt krävs i nätaggregatet

Hur mycket watt krävs till denna dator

http://m.netonnet.se/cart

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Under "Kundvagn" till höger på sidan finns en knapp, "Dela din kundvagn". Tryck sedan på knappen som ser ut som två kedjelänkar, tredje från vänster. Kopiera länken och klistra in här. Profit.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Skrivet av Turtleluv134:

Hur mycket watt krävs till denna dator

http://m.netonnet.se/cart

Skickades från m.sweclockers.com

ser framför mig att det ska vara så billigt som möjligt. du borde nog räkna på kvalitet / krona och inte watt / krona.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Utan att veta exakt vad för komponenter du tänker välja så rekommenderar jag detta XFX 550W nätaggregatet om du vill komma billigt undan utan att tumma på kvaliteten. Så länge du inte tänker köra ett hårt överklockat system med flera toppgrafikkort i så räcker 550W och blir över.

https://www.komplett.se/xfx-proseries-core-edition-550w-psu/6...

Lita inte på "PSU-Calculators" som den länkad ovan, de stämmer aldrig.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

550w för ett grafikkort och 750w för två.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompson:

Lita inte på "PSU-Calculators" som den länkad ovan, de stämmer aldrig.

Vad med dem är det du inte tycker stämmer? De utgår från kända, och kontrollerbara siffror, där man har valt att klumpa ihop vissa enheter under vissa rubriker för att ge en rimlig representation av ungefärlig förbrukning. Är "problemet" för dig att den inte är 100% korrekt när den anger en watt siffra? I så fall är det ju knappast förvånande. Du skulle behöva ange modell, ner till revisionsnummer, och fortfarande få variation på individuell basis. För alla enheter. Och det gör vi ju inte. Därför utgår de i stället från ett "worst case" scenario för alla enheter, samtidigt. De erbjuder en möjlighet att höfta hur hög last (total last) du tror att ditt system kommer erbjuda vid ett givet tillfälle, jag väljer alltid att dimensionera efter 100% vilket knappt händer ens under uppstarten, och sen aldrig igen. Men det gör ju naturligtvis att siffrorna jag får att jämföra med när jag sätter in en mätare mellan dator och vägguttag är högre i mjukvaran, än på mätaren, precis som det ska vara. Så jag anser att det gör sitt arbete på ett vettigt sätt. Den rekommenderar dig en lägsta nivå som är garanterad att driva din dator.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Nätagg

Har beslutat att köpa ett Corsair RM850 för att den kostade nästan lika mycket som 650w
Specs: i5 4690k msi gtx 970 gigabyte gaming 3 moderkort.
Ps Sorry för inaktivitet@Turtleluv134: