Sen jag köpte GTX 750ti 2gb så händer detta

Permalänk

Sen jag köpte GTX 750ti 2gb så händer detta

Datorn startas om.
Jag får 30 sekunders lagg som jag kallar det. Spelar bf4 och så laggar det till i 2 sek sen kommer det vart 30 sekund. Fett jävla jobbigt

Vet någon vad det är för jäkla fel?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Madkennza:

Datorn startas om.
Jag får 30 sekunders lagg som jag kallar det. Spelar bf4 och så laggar det till i 2 sek sen kommer det vart 30 sekund. Fett jävla jobbigt

Vet någon vad det är för jäkla fel?

Andra delar och OS i din burk hade varit oss till hjälp.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Kom problemet efter nytt grafikkort känns det som ngt är skumt med det.

Testat rensa gamla drivrutiner med DDU tool och installera nya på rent system?

Eller testa annat grafikkort så det du har ej är defekt på ngt sätt.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk

Mitt förra inbyggda grafikkort funkade fint bara att det var för dåligt för bf4 så drf jag köpte nytt. Japp testat det stimpen.

400w nättaggregat
8gb ram
amd a10-6700 processor 3,70ghz

SÄg till om du vill ha mer information

Permalänk

låter i mina öron som kkraschande grafikdrivrutin.

kan bero på

1. kass drivrutin prova att uppdatera/nedgradera drivrutinen å se om de hjälper
http://www.geforce.co.uk/drivers

2. trasigt grafikkort eller överklockat så att det är ostabilt.

råkar inte få upp en liten ruta vid klockan i hörnet som säger att drivrutinen har återställts?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

vad hade du för grafikkort innan? om du hade amd så skulle jag rekommendera att du gör en driversweep och tar bort amd drivrutinerna först och sedan installerar nvidia

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

låter i mina öron som kkraschande grafikdrivrutin.

kan bero på

1. kass drivrutin prova att uppdatera/nedgradera drivrutinen å se om de hjälper
http://www.geforce.co.uk/drivers

2. trasigt grafikkort eller överklockat så att det är ostabilt.

råkar inte få upp en liten ruta vid klockan i hörnet som säger att drivrutinen har återställts?

Jag vet att det är överklockat. Vad jag kommer ihåg så har jag för mig att jag sett att det står så

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Sneaky_rhino:

vad hade du för grafikkort innan? om du hade amd så skulle jag rekommendera att du gör en driversweep och tar bort amd drivrutinerna först och sedan installerar nvidia

Japp det var AMD inbyggt. Så jag ska ta bort alla drivrutiner sen installera nvidias ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Madkennza:

Japp det var AMD inbyggt. Så jag ska ta bort alla drivrutiner sen installera nvidias ?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag alltså du borde verkligen installera nya drivrutiner om du inte redan har det. Installera Nvidia GeForce Experience!!!

Visa signatur

Windows 8.1 64-bit : Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz : 2x8(16)GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz : MSI Z97 GAMING 5 :
Zotac Nvidia GeForce GTX 780 3GB : 2TB Western Digital Green HDD (Lagring) : 256 Crucial SSD (OS)
En 32 tums 1920x1080 Samsung LED teve som skärm ;D

Permalänk
Skrivet av superwifibattler:

Jag alltså du borde verkligen installera nya drivrutiner om du inte redan har det. Installera Nvidia GeForce Experience!!!

Har gjort det och har dom senaste drivrutinerna

Permalänk

hade samma problem på min burk. har förmig det var drivrutin fel/bugg

Visa signatur

NEW GAMEER: Cpu I5 4670k //Moderboard Msi z97 gaming 5//Gpu R9 280x 3g 2-way crossfire//Memory Kingstone 16g hyperX 2400 Mhz//Cpu Cooler Corsair H60//Memory Fan Corsair Dominator//Psu Silverstone 1350W//Samsung 840 ssd 120g//Chassi Lianli Test Bench//Monitor Acer 27" x3 Eyefinity Led HD// Its all

Permalänk
Skrivet av kungiibaren:

hade samma problem på min burk. har förmig det var drivrutin fel/bugg

Okej tack för svar får testa mig fram sen