Shadowplay vill inte spara mina filmer

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Shadowplay vill inte spara mina filmer

Hej!

Jag har hört att Shadowplay skall vara riktigt bra när man skall spela in spelsessioner eftersom det knappt äter någon prestanda när man spelar. Dessvärre så har jag haft ett stort problem som jag inte har hittat någon lösning på.
Shadowplay verkar fungera som det ska ingame. Ikonerna syns i hörnet och när jag "sparar" ner filmen så kommer det en download-symbol istället för orginalsymbolen. Mapparna för de specifika spelen skapas korrekt beroende på vilket spel jag försöker recca. Kollar man i mapparna så är det helt tomt, där det skall vara klipp ifrån mina spelsessioner.

Datorn i fråga skall klara att spela in utan problem. Däremot är det en grå punkt på processorrequirements, vilket jag uppfattar som att Shadowplay inte hittar den av någon anledning, även om processorn klarar systemkraven. Enligt folk på internet så skall det inte vara några problem dock.
http://imgur.com/e1HHlKj

Efter lite sökning på nätet hittade jag folk med samma problem, men många av lösningarna som de presenterade hade jag redan provat. T.ex. att köra spelet i fullscreen eller att spela in i deras premade-profiler. Jag har även provat desktop mode. Inget av dem fungerar.

Jag misstänker att det kan vara något med rättigheter i filmapparna, även om programmet körs som administratör. Ibland så visas det nämligen en rund ring med ett rött streck igenom när jag försöker spara filmen, vilket jag tolkar som att något gick snett (duh).

Jag skulle vilja ha lite idéer om vad som kan vara fel. Det verkar som att detta fall är rätt så unikt så skulle jag behöva eran experthjälp!

Mina specs ligger i signaturen om det skulle vara till någon hjälp.

Tack på förhand!

www.lanbit.se | i5 4670k | Gigabyte GTX 980 WindForce OC | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | ASUS Z87M-PLUS mATX | Samsung SSD 512 gb | Sandisk SSD 128 gb | Fractal Design 1000W | Corsair Obsidian 350D

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Jag provade att ominstallera Nvidia Geforce Experience. Ingen skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

www.lanbit.se | i5 4670k | Gigabyte GTX 980 WindForce OC | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | ASUS Z87M-PLUS mATX | Samsung SSD 512 gb | Sandisk SSD 128 gb | Fractal Design 1000W | Corsair Obsidian 350D