Tipsa mej om komedi-TV-serier! :-) Jag gillar följande...

Permalänk
Medlem

Tipsa mej om komedi-TV-serier! :-) Jag gillar följande...

Jag gillar följande:
Seinfeld
2.5 män
Just for laughs
Simpsons
AFV

Gillar inte:
Vänner, Scrubs, Family guy, South park, Frasier, Solsidan, Curb your enthusiasm, Tredje klotet från solen, Big bang theory, Brooklyn 99, @midnight, It's always sunny in Philadelphia, Workaholics, New Girl, Futurama, That 70's show.

Några tips?

Permalänk
Medlem

Men at Work, nerlagd men finns 3 säsonger.

Permalänk
Medlem

The IT crowd, bästa komediserien ever

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket! Har kollat på trailers för båda nu och får ta och pröva ett par avsnitt!

Fler tips någon?

Permalänk
Avstängd

Jag älskar komediserier så jag har massvis av tips. Men det är nog bäst du definierar lite vad du vill ha innan det blir en jättelista. Några exempel från vitt skilda genrer kan jag ge i alla fall:

Todd and the book of pure evil - En kanadensisk serie om en hårdrocksstoner i High School som hittar en ond bok. Lite Buffy över denna men mycket roligare och bättre. Nerlagd men det kom ett par säsonger och de hade en kickstarter om en film, vet inte vad som hände där dock.

Brooklyn 99
- Komediserie i polismiljö med bland andra Andy Samberg. Började sådär men har blivit bättre med tiden.

@midnight - Frågesport med komiker som behandlar saker från nätet, typ YT-klipp, diverse trender osv. Har hittat många roliga komiker genom denna serie.

Regular Show
- Tecknad serie om några som jobbar i en park. Mycket nostalgi för oss som växte upp på åttiotalet med klassiska tv-spel, hårdrock, vhs-bandare osv. Riktigt bra.

Bobs burgers - Tecknad serie om en familj som har en hamburgerrestaurang.

2 Broke Girls - Serie från de som skapat 2½ män, Big Bang osv. Personligen tycker jag att detta är deras bästa serie. Två tjejer som bor i NY och är fattiga. Mycket roligare än det låter.

The Mindy Project
- Mindys (Kelly i The Office US) serie om några personer som jobbar på en läkarmottagning. Ganska "tjejig" men rolig.

The Burn with Jeff Ross - Jeff (som brukar hålla i roast-programmet på Comedy Central) dissar folk. Riktigt roligt när man väl kommer förbi vilket douchbag han beter sig som.

The Sarah Silverman Program - Ganska bisarr serie med Sarah Silverman som handlar om hennes (fiktiva) liv i LA. Tyvärr kom bara två säsonger.

Inbetweeners - Brittisk serie om några tonåringar (det kom en kortvarig amerikansk variant men den var inte mycket att ha) som gör bort sig typ. Försöker träffa tjejer och berusa sig osv. Väldigt bra och det finns en film också som är lika bra.

Testees - Sjuk komedi om ett par polare som är testpersoner för medicinska försök. Kanadensisk.

It's always sunny in Philadelphia - En av de bästa serierna någonsin enligt mig. Sjukt rolig humor, ganska trashig. Danny DeVito i sin äckligaste roll.

Trailer park boys - Kanadensisk serie om ett gäng förlorare som bor i en trailerpark, odlar gräs, stjäl osv. Går på Netflix nu och det finns ett flertal filmer osv.

Adventure Time
- Tecknad äventyrsserie.

Suburgatory - Komediserie om en tjej som flyttar från stan till förorten där alla är plastiga osv.

The Neighbours
- Serie om en familj som flyttar till ett område där alla som bor är aliens.

Inside Amy Schumer - Amy varvar standup med intervjuer på gatan och så. Ganska mycket sexskämt men bra.

Permalänk
Medlem

+1 på Inside Amy Schumer, klockren humor

Annars är worlaholics en grymt rolig serie.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Whow! Det var fler tips än jag vågat hoppas på! Och med beskrivningar dessutom - STORT tack!
Nu har jag en del trailers att gå igenom till att börja med!

Permalänk
Föredetting

King of the Hill är en fruktansvärt trevlig tecknad serie. Hade lika gärna kunnat vara live action med riktiga skådisar, skapad av Greg Daniels (Simpsons) och Mike Judge (Beavis & Butthead). Inte överdriven någonstans, utan plockar fram humor i vardagliga situationer.

Silicon Valley kom i våras, första säsongen är ute. Piloten suger lite smått, men riktigt bra serie därefter. Handlar om en bunt programmerare i Kalifornien, men återigen långt ifrån någon neurotisk Big Bang Theory-"humor". Av, uhm, Mike Judge.

It's Always Sunny In Philadelphia är också riktigt bra, åtminstone de första sex säsongerna.

Som bonus kanske jag kan nämna The Goode Family. Blev bara en säsong av det, men lite samma stil som King of the Hill, fast fokus på en trädkramarfamilj istället. Har sina stunder, om man uppskattar cynicism. Och jo, jag är rädd att det är en Mike Judge-serie igen. Jag kan råka vara ett gigantiskt fan.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Ingen som tipsar om That '70s show eller Allo Allo emliga armén. Skärpning

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Hedersmedlem

Futurama? Påminner ju till viss del om Simpsons, av uppenbara skäl. En av mina favoriter, speciellt vad gäller tecknat/animerat.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200