Sänka ljudnivån på en Catalyst 2950

Permalänk

Sänka ljudnivån på en Catalyst 2950

Tjenare! Nu är det så att jag har kommit över en en switch som heter Cisco Catalyst 2950 24 portars. Har konfigurerat den så att den funkar på alla portar osv. Men nu till problemet. Finns det något man kan göra för att få ner ljudnivån på den? Har mätt upp till ca 60 - 70 decibel vilket jag anser låter rätt mycket när man har en nästintill ljudlös dator.

Jag har inte lust att modda switchen. Dock så är det längsta jag kan gå är väll antagligen att byta ut fläckten.

Mvh Sebastian

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur gammal en 2950 är skulle jag inte dra mig för o byta eller bara plocka bort fläkten.

Hur mkt belastar du den? 24p fullt blås eller?
Om du inte belastar den mkt o den står luftigt kan du plocka bort fläkten. Kört accessswitchar bl 2950 på mitt förra jobb utan fläkt länge

Permalänk
Skrivet av =JoNaZ=:

Med tanke på hur gammal en 2950 är skulle jag inte dra mig för o byta eller bara plocka bort fläkten.

Hur mkt belastar du den? 24p fullt blås eller?
Om du inte belastar den mkt o den står luftigt kan du plocka bort fläkten. Kört accessswitchar bl 2950 på mitt flera jobb utan fläkt länge

Körde den igår med bara min dator inkopplad. Ska ta en titt på ifall jag kanske kan köpa en ny fläkt i liknande storlek

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!