Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Öppna portar Dlink router

Hej!

Ska öppna en port i min Dlink router men får det inte att fungera.
Har gått in i Port forwarding och ställt in min lokala ip samt port 200 som jag vill öppna, har testat olika portar.
Men när jag går in på "canyouseeme.org" och kikar om porten är öppen så står det nej.
Verkar som brandväggen på min dator stoppar detta, när jag kör canyouseeme utan brandvägg aktiverad så står det "connection refused".
När den är aktiverad står det "connection timed out", har prövat lägga in en port 200 i windows men fungerar fortfarande ej, försökte också med DMZ läget i Routern mot min IP men fungerade fortfarande ej.

Nån som vet vad detta innebär?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Det innebär att du inte har något som svarar på porten.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av LemonIllusion:

Det innebär att du inte har något som svarar på porten.

Vad menar du med detta?
Är porten öppen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av ragequit:

Vad menar du med detta?
Är porten öppen?

canyouseeme.org försöker öppna en anslutning till dinipadress:200. Får den svar säger den att porten är öppen och får den inte svar säger den att porten är stängd. Om du inte har en tjänst som svarar på datorn du vidarebefordrat :200 till kommer canyouseeme.org säga att porten är stängd även om den är vidarebefordrad i routern.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av LemonIllusion:

canyouseeme.org försöker öppna en anslutning till dinipadress:200. Får den svar säger den att porten är öppen och får den inte svar säger den att porten är stängd. Om du inte har en tjänst som svarar på datorn du vidarebefordrat :200 till kommer canyouseeme.org säga att porten är stängd även om den är vidarebefordrad i routern.

Aha, fick till det nu!
Tack för hjälpen!