Stream avbryts på alla sidor, ex youtube, twitch

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Stream avbryts på alla sidor, ex youtube, twitch

Hej,
Varje gång jag ska streama en film eller serie här hemma så funkar det bra ett tag, tills sidan helt plötsligt slutar ladda och man behöver refresha sidan för att få igång streamen igen. Det händer ganska slumpartat, men runt 3-4 ggr på en 40 min serie.

Har internet i huset från Alltele och har en gammal d-link router som jag använder med nätverkssladd. Grejen är att på min tjejs dator funkar det felfritt att streama över wifi, så är inte routern det är fel på.

Jag har testat att avinstallera virusprogrammet, stänga av maskinvaruaccelerationen, använda tjänster som hola better internet, rensat cache-minne och internethistorik hit och dit, men ingenting fungerar. Jag använder adblock (kanske ngt med det?).

Är det någon som har liknande problem? Någon som har något bra tips på vad jag kan hitta på för att slippa refresha sidorna ett stup i kvarten?
Tack!

/Daniel

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2007

Vad har du för uppkoppling? Sitter datorn med kabel eller Wi-Fi till routern? Om Wi-Fi, har du samma problem om du använder kabel?

CCNA

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Har alltele 100mbit i huset. Datorn sitter med kabel!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
R'lyeh
Registrerad
Feb 2004

Är det samma med andra webbläsare?

Corsair Obsidian 550D | Corsair HX650W | Intel Core i7 4770k @ 4,4 GHz | Noctua NH-U14S | 12GB RAM | ASUS STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING | Samsung 830 256 GB SSD (Windows 8.1 Pro) + 850 Evo 500 GB SSD (Ubuntu MATE 16.04) + OCZ Arc 100 240 GB SSD + 8 TB HDD | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD598 & AE Aego 2.1. | AOC G2460PG + Eizo Foris FS2331 Monitor |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Har faktiskt inte testat annat än chrome. Ska testa det imorrn!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Fungerar inte med Internet Explorer heller. Samma problem då. Någon som har en idé?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Maj 2011

1. Avaktivera alla plugins.
2. Testa annan kabel.
3. Testa via Wi-fi om du kan, annars med någon annan Wi-Fi enhet förutom tjejens dator.

Behöver du hjälp med något gällande PC/kringutrustning?
Tveka inte på att skicka ett PM, vi kan klura ut en lösning tillsammans!