Datorn slutat fungera efter installation av ny processor

Permalänk
Medlem

Datorn slutat fungera efter installation av ny processor

Hej Sweclockers!

För några månader sedan gjorde jag denna operation:

http://www.sweclockers.com/forum/55-intel/1316406-hur-vet-jag...

Installerade ny processor. Det fungerade i en dag och sedan när jag skulle starta datorn nästa dag.
Har hållt till godo med en annan dator fram tills nu men tänkte ta tag i detta.

Datorn kommer till startmeny (boot) men inte längre. Fungerar heller inte att starta i felsäkert läge.

Vad bör göras? Alla råd är varmt välkomna!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tarkus:

Hej Sweclockers!

För några månader sedan gjorde jag denna operation:

http://www.sweclockers.com/forum/55-intel/1316406-hur-vet-jag...

Installerade ny processor. Det fungerade i en dag och sedan när jag skulle starta datorn nästa dag.
Har hållt till godo med en annan dator fram tills nu men tänkte ta tag i detta.

Datorn kommer till startmeny (boot) men inte längre. Fungerar heller inte att starta i felsäkert läge.

Vad bör göras? Alla råd är varmt välkomna!

Reseta bios/UEFI och ställ in att rätt disk ska startas och med AHCI eller IDE inställt vilket du nu har installerat med.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Rekordmedlem

Du är säker på att moderkortet stödjer cpun, du behöver tex inte uppdatera firmwre för att det ska fungera ?
Uppdaterade du firmware eller kontrollerade att du hade rätt version ? det var ju inget tydligt svar på det i den tråden som handlade om det.
Det kan också ha uppstått nån skada när du bytte cpu, tex böjda pinnar i sockeln eller ESD relaterat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Vad är det för CPU ? Moderkort ? Så börjar vi där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du helt enkelt fått något annat fel som inte är relaterat till cpu-bytet. Du skulle kunna testa med en live-usb av ubuntu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

schack rules, i don't...:-(