Långsam uppkoppling mot vissa tjänster (bl.a. HTTP) bara från min dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/Volumes/Maxxxtor
Registrerad
Okt 2004

Långsam uppkoppling mot vissa tjänster (bl.a. HTTP) bara från min dator

Hej!
Jag har ett märkligt problem. Vi har 100/100 fiber till kontoret och bredbandskollen från min kollegas dator visar ca 120Mbps. När jag testar från min dator får jag dock bara 19Mbps mot bredbandskollen.se. Speedtest.net visar drygt 100Mbps som den ska. Testade även ladda ner Ubuntu via torrent, och kom upp i full hastighet (drygt 100Mbps). Har testat bredbandskollen i Chrome och IE, samma resultat. TPTest5 visar 30.6Mbps. Jag har ingen netlimiter eller liknande (Vad jag vet iallafall).
Testade även ladda ner Ubuntu ISO via http från sunet och det gick i ca 2MB/s (~20Mbps?) och kollegan drog ner samma fil i över 11MB/s (110Mbps?)

What to do?

"Don't argue with stupid people. They will drag you down to their level, and then beat you with experience."
- Mark Twain

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Kontrollera så du inte har proxy ibockat i webbläsarinställningarna. Du kör inte VPN eller liknande?

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T