Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

RAM-minne konfiguration

Halloj!
Jag har planer på att bygga en speldator inom nån vecka. Jag har nu fastnat lite på hur ram-minne konfigurationen ska se ut.

Datorn ska användas främst för spel. Har inte bestämt vad, men det lär bli de vanliga FPS spelen eller andra mainstream spel.

Jag hade möjligheten att införskaffa mig denna (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=993314) för 399kr och nu är jag osäker på hur jag ska göra.

Jag var inställd på att köra 8gb men kommer det påverka med tanke på att enbart kör single-channel? Läste lite trådar om det, men det känns helt jäkla fel att köra på single. Därför tänkte jag att jag kan satsa på 12/16gb. Hur blir det om jag kör 4x2+8gb, detkänns som single-channel skräpet all over again.

Hur skulle det bli om jag körde 4+8gb? Kommer det påverka prestandan? Kommer det vara ett onödigt köp? Eller ska jag bara köpa en till sticka för full pris & acceptera det?

All hjälp uppskattas. Bara jag får en klarare bild på allt det här..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Feb 2002

väljer du singel channel över dual tappar du 5%, dvs 5fps av 100fps. ej märkbart men många optimeringar = %

399:- är inte så billigt, köp nytt istället. försök o undvik singel channel om du ska spela, surfdator är det skit samma....

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Disney:

väljer du singel channel över dual tappar du 5%, dvs 5fps av 100fps. ej märkbart men många optimeringar = %

399:- är inte så billigt, köp nytt istället. försök o undvik singel channel om du ska spela, surfdator är det skit samma....

Det är en ny, oöppnad.
Så med andra ord bör jag köpa en till sticka på 8gb för att helt enkelt utnyttja dual?