Låta router koppla upp sig mot VPN anonymiseringstjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeyland:

Jag kan ej få till det i min router.

Hur gör jag? Använder gratistjänsten bahnhof erbjuder och har en asus RT-N56U.

tacksam för hjälp

har testat att ansluta genom att lägga till VPN via windows men såfort jag rebootar datorn så försvinner den och jag måste göra om allt. - Skulle därför gärna lägga in allt i routern direkt :).

Måste jag ladda ner något program?

/M

Hej!

Har du provat ställa in det som i mitt inlägg nr 21?Jag har samma router som dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av DJHogi:

Hej!

Har du provat ställa in det som i mitt inlägg nr 21?Jag har samma router som dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Missade det inlägget satt på mobilen! Ska testa och återkommer

/M

Permalänk
Skrivet av DJHogi:

Hej!

Har du provat ställa in det som i mitt inlägg nr 21?Jag har samma router som dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Får det ej att fungera har PM:at dig! Din layout såg annorlunda ut än min på routern

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Hur gör jag om jag vill tunnla specifik trafik(Internet, netflix osv) och låta annan trafik gå utan vpn(tex onlinespel)

Är det möjligt med bahnhofs vpn eller får jag söka mig någon annanstans för detta?

Löste du det? Jag undrar samma sak. Ska köpa ny router nu och vill göra precis detta, köra spelen utan VPN och resten med VPN. Antar att det blir ostabilt att köra spel med VPN? Går det bra att köpa typ vilken ASUS router som helst för att fixa detta eller? Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Ni som fått VPN att funka, har ni dubbelkollat på integrity.st att ni verkligen är anslutna?

För enligt min router ( En Asus RT-AC66U ) så är jag ansluten, men enligt integrity.st så är jag det inte.
Dock så ska det ju tilläggas att jag fyllde i på helt fel ställe med mina VPN-credentials med.

Väljer jag rätt ställe, med OpenVPN delen så funkar inget alls.
Certifikatet kan inte laddas korrekt samt .opvn filen funkar inte heller..

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos