Valve gör stor rea inför Black Friday

Permalänk
Melding Plague

Valve gör stor rea inför Black Friday

Imorgon drar Black Friday igång och inför den stora shoppingdagen tjuvstartar Valve med en stor rea på fler än 5 000 speltitlar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ooooo! Måste passa på! Dom där 5000 speltitlar skulle sitta fint i min samling av spel man köper på steam men aldrig spelar.

Permalänk
Medlem

Lönevecka till råga på allt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

GABE NOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MY WALLET CANT TAKE IT

Permalänk
Medlem

Nog för att Steam-reor är alltid mycket roligt att se så är jag rätt trött på att det ska hängas efter USA hela tiden, det vill säga med den så kallade "Black Friday" då folk bokstavligt talat slåss om varor som är 10% rabbaterade...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem

Är lite sugen på att köpa Diablo3, hoppas det kommer med

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Najk:

Är lite sugen på att köpa Diablo3, hoppas det kommer med

Det är halva priset på dibbe nu. Och en del andra blizzardspel. Men de säljs inte på steam såklart :).
Blizzards egna launcher.
Övervägde att skaffa heart of the swarm. För 10 euro men det blir nog inte av.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Nog för att Steam-reor är alltid mycket roligt att se så är jag rätt trött på att det ska hängas efter USA hela tiden, det vill säga med den så kallade "Black Friday" då folk bokstavligt talat slåss om varor som är 10% rabbaterade...

Verkligen. Det är både irriterande och tröttsamt, särskilt eftersom det dessutom tjatas något så oerhört om det hela tiden och överallt.

Men ja, Steamreorna brukar åtminstone ha ordentligt nedsatta priser, så det har blivit en hel del impulsköp.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Synd att man hos Steam av oklar anledning valt att höja sina ordinarie priser, så att deras sales är helt meningslösa. Det var roligare förr när man fick hejda sig för att inte smälla hela lönen på spel på deras reor.

Permalänk
Inaktiv

Euro-priserna är överlag rätt höga. Hade jag kunnat handla i iallafall pund hade Evil Within och Beyond Earth varit svåra att stå emot.

GOG borde dra igång en promo snart med antar jag, för de av oss som föredrar DRM-fritt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Synd att man hos Steam av oklar anledning valt att höja sina ordinarie priser, så att deras sales är helt meningslösa. Det var roligare förr när man fick hejda sig för att inte smälla hela lönen på spel på deras reor.

Skulle tro att det inte är Valve som bestämt detta, utan det är upp till publiceringsföretagen (och Steam tar en viss procent, gissar jag). Eftersom folk uppenbarligen är villiga att betala överpris online (jag tänker specifikt på nysläppta högbudgetspel) så blir det väl så av sig självt tyvärr.

Men det är ju fortfarande inte ovanligt med 50-75% rabatt, varpå det ändå blir väldigt billigt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Najs, alla spel på önskelistan rabatterade.

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem

Vill påpeka att sidor som G2play.net ofta har många titlar till "reapris" året om.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Sitter med VPN via jobbet. Sjukt hur mkt billigare det är i UK-shoppen. Är det safe att handla eller kommer mitt konto bli låst?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Skulle tro att det inte är Valve som bestämt detta, utan det är upp till publiceringsföretagen (och Steam tar en viss procent, gissar jag). Eftersom folk uppenbarligen är villiga att betala överpris online (jag tänker specifikt på nysläppta högbudgetspel) så blir det väl så av sig självt tyvärr.

Men det är ju fortfarande inte ovanligt med 50-75% rabatt, varpå det ändå blir väldigt billigt.

Det är högst troligt ja, men det är ju Steam som förlorar kunder på upplägget. Det är ju Steams marginal som blir mindre när publiceringsföretagen kräver mer av kakan, och således Steam som väljer att ta ut denna förlust på slutkunden.

Men som du säger, är folk beredda att betala överpris så...

Men likt förbannat trist för oss andra som minns glansdagarna när reorna på Steam var värda namnet

Permalänk
Avstängd

Någon som vet om Alien isolation är nedsatt?? Kan inte se från jobbet

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Var tvungen att köpa Goat Simulator nu när det är MMO xD
http://store.steampowered.com/app/265930/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Någon som vet om Alien isolation är nedsatt?? Kan inte se från jobbet

Japp, -25%
37,49€

Dvs 167:- dyrare än billigaste på prisjakt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Det är högst troligt ja, men det är ju Steam som förlorar kunder på upplägget. Det är ju Steams marginal som blir mindre när publiceringsföretagen kräver mer av kakan, och således Steam som väljer att ta ut denna förlust på slutkunden.

Jag tror det är tvärtom - Steam tar samma procentsats (enligt avtal, troligen), skillnaden är bara att publiceringsföretagen höjer baspriset. Alltså ökar även Steams marginal i praktiken. Men det fungerar som sagt bara så länge som folk fortfarande är villiga att betala.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Vill påpeka att sidor som G2play.net ofta har många titlar till "reapris" året om.

Stämmer, Va nyss in där och kollade dock, Såg att det var högre priser NU på gamecard till tex WoW änn vad man betalade drygt 2 månader sen. Konstigt och då låg det även under deras "black friday" deal.
Iof KAN det bero på att all trafik från jobbet går via tyskland och visar därav andra priser.
Men brukar ofta handla där när jag ska ha nått

För övrigt så verkar deras Black friday deal ha börjat och nya "deals" om ca 35 minuter.

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Jag har 119 spel i mitt bibliotek, av dom spelen har jag kanske spelet 30st samt några som jag prova i några minuter sen siktet it.
Snacka om att ha kasta pengar i sjön.

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Sitter med VPN via jobbet. Sjukt hur mkt billigare det är i UK-shoppen. Är det safe att handla eller kommer mitt konto bli låst?

Kort svar: Nej.

Permalänk
Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blofeld:

Japp, -25%
37,49€

Dvs 167:- dyrare än billigaste på prisjakt...

Tackar!!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Priserna är fortfarande högre än sidor som GMG etc. Helt värdelöst att köpa spel genom Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Observera att han skrev dyrare mao borde du istället hitta en nyckel online på G2A, F2P eller liknande.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Min ekonomi tillåter inte riktigt en Steam Sale just nu ><

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Kort svar: Nej.

Inte värt att chansa iaf när man har typ 200 spel på kontot

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv

Exempel på priskillnader:

UK:
The Evil Within - £11.89 (66 per cent off) ca 140kr
Sid Meier's Civilization: Beyond Earth - £20.99 (30 per cent off) ca 245kr

Sverige:
Evil Within: € 20,39 ca 190kr
Beyond Earth € 34,99 ca 325kr

Finns förmodligen fler exempel men det är dessa spel som intresserat mig och gjort att jag noterat hur stor skillnaderna är.

Permalänk
Skrivet av Wiruz:

Någon som vet om Alien isolation är nedsatt?? Kan inte se från jobbet

25% rabatt, det kostar 37,49 euro nu.