Kan inte uppdatera från nvidia 340.52 drivrutinerna!

Permalänk

Kan inte uppdatera från nvidia 340.52 drivrutinerna!

Hej, Jag har ett problem,kan inte uppdatera från Nvidias 340.52 drivrutiner, har 2 gtx460 i datorn och WIN7, och dom ska stödjas står det i specen,har provat dom var för sej i datorn för att utesluta fel på korten, men ingen skillnad,
Installationen börjar men misslyckas vid grafikkortsdrivrutinerna,och så avbryts installationen, då går win update in och laddar ner 340.52 igen och installerar.
har provat att avinstallera dom gamla drivisarna först och gjort clean installation,inget hjälper!
skit för kan inte köra sli på farcry 4 utan nyare drivrutiner!
finns det någon där ute som har nån ide? eller åker ja på å köpa nytt kort?
Tack för all hjälp på förhand...
M.R

Permalänk
Entusiast

Konstigt, det jag skulle göra är att installera om Windows för att utesluta alla mjukvaruproblem men det är ju jag det och jag har ingenting emot att göra det
Ett annat lite enklare sätt skulle väl var att prova korten i någon kompis dator som också använder Nvidia och se om de går att använda med 344.75 där.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Är ju glad om man slipper installera om Win:)
Men ska prova ett 780 kort i datorn senare och se om det går att installera nyare drivrutiner då!
det e lite skumt för nvidia experience säger att det finns nyare drivrutiner till mina kort ,
men går jag in i enhetshanteraren och söker efter nyare drivrutiner så säger win att det är dom senaste ja har installerat, man undra ju om det är windows som stoppar på nått sätt!

Permalänk
Medlem

Istället för att installera via Geforce Exeperience. Ladda ned drivrutinen och stäng sedan Geforce Exeperience. Och leta sedan upp den på följande ställe:

C:\NVIDIA\DisplayDriver\

Leta upp mappen med senaste versionsnummer som du laddat ner

När du klickat på den versionsmappen så kommer du vidare till Win8_WinVista_Win7_64 och sedan International

Där bör du finna setup.exe klicka på den och kör installationen därifrån.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

Joakim! Provade precis på sättet som du sa, och det funkade inte heller,har provat alla drivrutiner som börjar på 344. och ingen utav dom verkar funka,bara dom som börjar på 340.
Men min bror kommer strax med ett annat kort,så får prova om det funkar bättre med det!

Permalänk

Har provat med nytt kort, funkade inte då heller! är väl nyinstallation av windows som gäller då! får väl uppdatera mej till win8.1 när jag ändå håller på!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av raschen79:

Har provat med nytt kort, funkade inte då heller! är väl nyinstallation av windows som gäller då! får väl uppdatera mej till win8.1 när jag ändå håller på!

Prova DDU och se om det hjälper. Det rensar gamla drivrutinerna ordentligt ifall det är något som stör
http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...

Permalänk

Det du bör göra är att stänga av Windows automatiska funktion för att installera drivrutin http://www.tomshardware.co.uk/faq/id-2165451/dont-windows-win...

Sen kan du ta bort filer som Nvidia's installer lämnar efter sig genom att följa denna guiden http://www.gameplayinside.com/optimize/cleaning-up-old-nvidia...

En annan sak du kan göra när lyckats avinstallera drivrutinen innan du startar om datorn är att gå in i "Enhetshanteraren" och välja "Bildskärmskort" och högerklicka på ditt grafikkort när kollapsat menyn och bocka för "Ta bort drivrutinen för denna enheten". Följ resterande instruktionerna för att få bort drivrutinen.

Hoppas detta hjälper.

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 14TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av raschen79:

Hej, Jag har ett problem,kan inte uppdatera från Nvidias 340.52 drivrutiner, har 2 gtx460 i datorn och WIN7, och dom ska stödjas står det i specen,har provat dom var för sej i datorn för att utesluta fel på korten, men ingen skillnad,
Installationen börjar men misslyckas vid grafikkortsdrivrutinerna,och så avbryts installationen, då går win update in och laddar ner 340.52 igen och installerar.
har provat att avinstallera dom gamla drivisarna först och gjort clean installation,inget hjälper!
skit för kan inte köra sli på farcry 4 utan nyare drivrutiner!
finns det någon där ute som har nån ide? eller åker ja på å köpa nytt kort?
Tack för all hjälp på förhand...
M.R

Funkar det inte att radera den nuvarande drivrutinen med DDU och testa att installera dom nya på en maskin utan drivrutiner? http://www.wagnardmobile.com/DDU/

Edit:
Såg att en redan skrivit om det programmet redan

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare