Köphjälp med vattenkylning för CPU & GPU

Permalänk
Inaktiv

Köphjälp med vattenkylning för CPU & GPU

Hej vill fråga om lite hjälp ang vattenkylning till min dator då jag har tröttnat helt nu på oljudet av kylningen, står inte ut längre hehe.

SKulle uppskattas om ni kunde länka produkterna, länkar komponenterna nedan, missar jag något får ni hojta till.

CPU: AMD FX 8350 4 ghz Socket am3 +
GPU: Gigabyte R9 280X 3GB OC
Moderkort: ASUS Sabertooth 990FX R2.0
PSU: Corsair RM1000 1000W

Mvh

Permalänk

Jag är ingen expert men

Min rekommendation är att inte snåla in på kylaren när det gäller cpu'n då det är ett större utbud där utan köp den bästa, bra om den funkar även när du uppgraderar.

Läs gärna recensioner både här på swecklockers och andra sidor både vad det gäller professionella och användar-recensioner för att få en överskådlig blick av den cpu-kylare du är intresserad av.

När det gäller gpu-kylare så för att vara så enkelt som möjligt titta på Arctics's gpu kylare http://www.arctic.ac/eu_en/accelero-xtreme-iv-280-x.html

Ditt chassi är utmärkt, när du hittar bättre kylning så lär det bli tyst då dom fläktar och kylflänsar som skickas med inte är gjorda för att vara tysta utan bara att förhindra överhettning.

Hoppas detta hjälper lite. Lycka till.

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 14TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av anon155191:

Hej vill fråga om lite hjälp ang vattenkylning till min dator då jag har tröttnat helt nu på oljudet av kylningen, står inte ut längre hehe.

SKulle uppskattas om ni kunde länka produkterna, länkar komponenterna nedan, missar jag något får ni hojta till.

CPU: AMD FX 8350 4 ghz Socket am3 +
GPU: Gigabyte R9 280X 3GB OC
Moderkort: ASUS Sabertooth 990FX R2.0
PSU: Corsair RM1000 1000W

Mvh

Dold text

Av ren nyfikenhet, vilket chassi har du?

Permalänk
Inaktiv

Har ett: CoolerMaster Cosmos SE

Permalänk
Skrivet av anon155191:

Har ett: CoolerMaster Cosmos SE

Enligt mig! (och detta är jag då) så borde ett sådant tungt och stort chassi kunna driva fler fläktar med lägre rpm istället. en stark fläkthubb och luftkylning som kan driva "skiten" på låg varv nivå kan ibland vara tystare men också billigare än en reservator som sitter å "kurrar"

Permalänk
Inaktiv

Om någon vänlig själ kunde kanske knappra ihopp allt behövande från coolingstuff om det inte är för mkt begärt så att säga.
Mvh