Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Menar du detta
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/03/Tearing_%2...

Sen på vilket sätt är grafiken kass i windows, kör den inte den snygga grafiken?

precis den tearing i video och även vid viss scrolling i webbläsare.

Visa signatur

Workstation :: Windows 10 :: [ASUS Prime B350-Plus]|[Ryzen 7 1700]|[Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 32GB CL14]|[ASUS Radeon R9 280 3GB]||[Fractal Design Define]
Server :: Debian Wheezy [Intel Core i5-3450]|[Gigabyte GA-Z77X-D3H]|[2 x Corsair PC10600 DDR3 4GB]|[Fractal Design Define Case]|[4x Western Digital RED 3TB]

Permalänk

Jag har fått samma problem när jag bytt grafikkort och drivrutin fram och tillbaka, det avhjälptes genom en nyinstallation av OS och bios, du kan iofs även ha skadat din PCI-E vid GPU-bytet, testa att flytta till en annan om du har flera .

Har du ork kan du ju alltid damma av din kylare, mobo etc kanske till och med ta av den och montera om den med ny kylpasta så du vet att den sitter plant

Permalänk
Medlem

Var det problem med ditt gamla grafikkort också? Om inte känns det som att det är något fel på det nya.

Att uppgradera från 2500k till 4690k är verkligen inte värt det.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Var det problem med ditt gamla grafikkort också? Om inte känns det som att det är något fel på det nya.

Att uppgradera från 2500k till 4690k är verkligen inte värt det.

Jag upplevde att det var samma problem med det gamla, iaf på "slutet". Då funderade jag på att köpa ett nytt ett par månader, men så lade det av helt och dog, massa linjer innan det lade av helt.

Jag försökte spela in i slowmotion hur det ser ut när jag scrollar. Om man tittar på sista tredje delen av skärmen så är det där det märks mest.
https://www.dropbox.com/s/w9sb25lqgqp3592/2014-11-28%2020.34....

Steam hade 60% på 3d mark så jag tjackade och körde ett test och enligt testet så ligger jag på par med vad jag har. http://www.3dmark.com/3dm/4867944?

Visa signatur

Workstation :: Windows 10 :: [ASUS Prime B350-Plus]|[Ryzen 7 1700]|[Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 32GB CL14]|[ASUS Radeon R9 280 3GB]||[Fractal Design Define]
Server :: Debian Wheezy [Intel Core i5-3450]|[Gigabyte GA-Z77X-D3H]|[2 x Corsair PC10600 DDR3 4GB]|[Fractal Design Define Case]|[4x Western Digital RED 3TB]

Permalänk
Skrivet av eonic:

Jag upplevde att det var samma problem med det gamla, iaf på "slutet". Då funderade jag på att köpa ett nytt ett par månader, men så lade det av helt och dog, massa linjer innan det lade av helt.

Jag försökte spela in i slowmotion hur det ser ut när jag scrollar. Om man tittar på sista tredje delen av skärmen så är det där det märks mest.
https://www.dropbox.com/s/w9sb25lqgqp3592/2014-11-28%2020.34....

Steam hade 60% på 3d mark så jag tjackade och körde ett test och enligt testet så ligger jag på par med vad jag har. http://www.3dmark.com/3dm/4867944?

Vad för nätagg har du?

har själv eftersläpp i webbläsaren med 670 (men tror det är webbläsaren själv som strular).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kolla så att uppdateringsfrekvensen är rätt inställd (t.ex. 60 Hz). Hjälper inte det så hade jag avinstallerat grafikkortet, även rensat AMDs drivrutiner med Driver Sweeper 3.2.0 i felsäkert läge och installerat om senaste drivrutinerna. Att det tearar i spel har med Vsync av att göra, i Windows har jag bara sett det innan rätt drivrutin är installerad.

Du behöver iaf inte byta processor. Min OC 2500K presterar bättre än SWEC med 4960X i sin GTX 970 test. Nyare drivrutin iofs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vad för nätagg har du?

har själv eftersläpp i webbläsaren med 670 (men tror det är webbläsaren själv som strular).

Ett corsair TX550

Skrivet av Norton:

Kolla så att uppdateringsfrekvensen är rätt inställd (t.ex. 60 Hz). Hjälper inte det så hade jag avinstallerat grafikkortet, även rensat AMDs drivrutiner med Driver Sweeper 3.2.0 i felsäkert läge och installerat om senaste drivrutinerna. Att det tearar i spel har med Vsync av att göra, i Windows har jag bara sett det innan rätt drivrutin är installerad.

Du behöver iaf inte byta processor. Min OC 2500K presterar bättre än SWEC med 4960X i sin GTX 970 test. Nyare drivrutin iofs.

Jag har testat med tre nyinstallationer av windows, både med betarutinen och standardrutinen från start, ingen skillnad. Jag kör på 60hz. Funderar på att testa Windows 8.1 för att se ifall problemet syns där också.

Visa signatur

Workstation :: Windows 10 :: [ASUS Prime B350-Plus]|[Ryzen 7 1700]|[Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 32GB CL14]|[ASUS Radeon R9 280 3GB]||[Fractal Design Define]
Server :: Debian Wheezy [Intel Core i5-3450]|[Gigabyte GA-Z77X-D3H]|[2 x Corsair PC10600 DDR3 4GB]|[Fractal Design Define Case]|[4x Western Digital RED 3TB]

Permalänk
Medlem

Hej alla

Jag installerade nyss om Windows 7, 64-bit och installerade direkt senaste stabila grafikdrivrutinen, installerar firefox senaste med noscript addon (ett krav innan jag surfar sidor överhuvudtaget), scrollar lite imgur.com för det är en lagom tung sida när man scrollar. Har ingenting inkopplat förutom LAN, tangentbord och mus och endast en skärm över displayport.

Jag vet inte om det är grafikinställningen för hårdvaruaccelerationen i firefox som inte är tillräckligt bra. För självklart när jag stänger av "mjuk rullning" så blir det inga tears, men det är inte så konstigt då det inte blir tungt. Frågan är om mitt grafikkort borde klara av det bättre.

Jag har iaf installerat om nu så jag får se hur det går i video och spel och vara riktigt uppmärksam på när det sker, osv

Visa signatur

Workstation :: Windows 10 :: [ASUS Prime B350-Plus]|[Ryzen 7 1700]|[Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 32GB CL14]|[ASUS Radeon R9 280 3GB]||[Fractal Design Define]
Server :: Debian Wheezy [Intel Core i5-3450]|[Gigabyte GA-Z77X-D3H]|[2 x Corsair PC10600 DDR3 4GB]|[Fractal Design Define Case]|[4x Western Digital RED 3TB]

Permalänk
Avstängd

kan säga det jag med men 2500k duger bra och är få % i prestanda skillnad mellan dom men 46xx serien är lite strömsnålare men när man kommer till överklockning så får man ofta högre mhz på en 2500k än 46xx serien då 46xx serien är jävliga att kyla då antagligen coresen sitter närmare varann eller vad det nu beror på + dålig kontakt mellan his och kärnorna osv och max max oc med ett vettigt ex av 2500k är i närheten av att matcha en 46xx med full oc och kan med snäll oc utan minsta problem spöa alla nya i5or som är non K

Och varför det är så är för att intel är giriga små horor som ska mjölka absolut max och sålt i det närmaste samma cpu 3 gånger

vad gäller tering/rullnigar så är det lurigt och kan vara allt från adapter till skärm till drivrutiner eller när den går mellan perfomance och surf mode eller att det blir när man kör dubbla skärmar tex eller med en del drivers eller ibland kan upgraderad bios till gpu hjälpa men är som sagt lurigt kan vara ganska mycket som gör sånt

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av eonic:

Vad jag inte frågade var: Vad är det för fel på min dator

Jag ställde EN fråga. Men för att ytterligare förtydliga. Varför är det så lite skillnad på de två processorner.

Anledningen är att amd ligger efter intel och då kan intel mjölka marknaden med små prestanda steg inte nått revolutionerande...

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob