Trådlös telefon med ADSL adapter/splitter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Garang
Registrerad
Dec 2011

Trådlös telefon med ADSL adapter/splitter?

Hejsan,

Har precis inköpt en Asus DSL-N12U router för mitt telejack. Nu är det så att jag också har en trådlös telefon som jag vill använda samtidigt som routern är ansluten till telejacket. Telefonen har endast en RJ11 input på baksidan.

Nu till problemet, hur ska jag få routern och telefonen att fungera samtidigt? Behöver jag någon sorts ADSL adapter/splitter och vad i sådana fall?

/azz0n^

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Du kopplar in telefonen i telefonutgången på filtret, beroende på vad du har för filter kan du behöva en normal kabel med telepropp.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Garang
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av mrqaffe:

Du kopplar in telefonen i telefonutgången på filtret, beroende på vad du har för filter kan du behöva en normal kabel med telepropp.

Jag har inget filter, vad är det jag behöver för sorts filter?

Zowie FK1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av azz0n^:

Splitter:
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/...

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av azz0n^:

Det brukar följa med modemet men har du inget får du köpa ett löst, nått sånt här

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Garang
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av mrqaffe:

Det brukar följa med modemet men har du inget får du köpa ett löst, nått sånt här

Grejen är att jag har en router med ett inbyggt modem som endast har ett uttag för DSL. Förstår inte hur jag ska koppla om jag köper en splitter. Ska jag stacka den på den första adaptern som sitter i telejacket?

Zowie FK1

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av azz0n^:

Grejen är att jag har en router med ett inbyggt modem som endast har ett uttag för DSL. Förstår inte hur jag ska koppla om jag köper en splitter. Ska jag stacka den på den första adaptern som sitter i telejacket?

Filtret ska sitta i förstajacket och från det ska det gå en kabel till modemet och en till telefonsystemet, har du bara en kontakt utan filter till modemet idag ska den bytas ut.
Det finns en bild i manualen:
http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/wireless/DSL-N12U_B1/Q7032_D...

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

*Tråd smått rensad.*

Citat:

§ 4
Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Garang
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av mrqaffe:

Filtret ska sitta i förstajacket och från det ska det gå en kabel till modemet och en till telefonsystemet, har du bara en kontakt utan filter till modemet idag ska den bytas ut.
Det finns en bild i manualen:
http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/wireless/DSL-N12U_B1/Q7032_D...

Förstår fortfarande inte. Hur ska jag kunna koppla både routern och telefonen till splitter när det endast finns ett uttag i den?

Zowie FK1

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av azz0n^:

Förstår fortfarande inte. Hur ska jag kunna koppla både routern och telefonen till splitter när det endast finns ett uttag i den?

Den från Kjell har 3 uttag, ett där du ansluter den i väggen, en rj 11 till modemet och ett "filtrerat väggjack" där du pluggar in telefonen.
Filtren finns med olika kontakter men kopplingsprincipen är densamma:

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av azz0n^:

Det enklaste är kanske om du lägger ut bilder eller på något annat sätt visar vad du har för prylar tillgängliga. Det du säger går nämligen inte alls ihop, särskilt inte eftersom du verkar tycka att mrqaffe's förslag inte funkar.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Garang
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av mrqaffe:

Den från Kjell har 3 uttag, ett där du ansluter den i väggen, en rj 11 till modemet och ett "filtrerat väggjack" där du pluggar in telefonen.
Filtren finns med olika kontakter men kopplingsprincipen är densamma:
https://www.tpg.com.au/images/img_cabling.jpg

http://www.kjell.com/resources/sv-se/fraga_kjell/hur-funkar-d...

Förstår nu, tack så hemskt mycket för hjälpen.

Zowie FK1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Garang
Registrerad
Dec 2011

Fick hem den idag, dock så köpte jag en sådan:

Kopplade in allt som mrqaffe sa men telefonen vägrar att fungera. Vad ska jag göra? :/

Zowie FK1

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Hur har du kopplat?
Fungerar telefonen rätt i uttaget utan splittern?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av azz0n^:

Hejsan,

Har precis inköpt en Asus DSL-N12U router för mitt telejack. Nu är det så att jag också har en trådlös telefon som jag vill använda samtidigt som routern är ansluten till telejacket. Telefonen har endast en RJ11 input på baksidan.

Nu till problemet, hur ska jag få routern och telefonen att fungera samtidigt? Behöver jag någon sorts ADSL adapter/splitter och vad i sådana fall?

/azz0n^

Ööööh, ska du in med routern i telejacket? Modemet ska väl in där sen för du koppla routern i modemet

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Garang
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av giplet:

Hur har du kopplat?
Fungerar telefonen rätt i uttaget utan splittern?

Nej, den gör inte det.

Zowie FK1

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av azz0n^:

Nej, den gör inte det.

Har du ett teleabonnemang eller har du bara adsl ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Garang
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av mrqaffe:

Båda

Zowie FK1

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av azz0n^:

Har du nån kabeltelefon att prova med så gör det, annars verkar det ju som din trådlösa telefon är felkonfad eller trasig om den inte fungerar om du bara kopplar den ensam utan några adslprylar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Garang
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av mrqaffe:

Har du nån kabeltelefon att prova med så gör det, annars verkar det ju som din trådlösa telefon är felkonfad eller trasig om den inte fungerar om du bara kopplar den ensam utan några adslprylar.

Ska se om det finns någonting annat som fungerar.

Zowie FK1

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av mrqaffe:

Skrivet av azz0n^:

Och det är inte IP-telefoni du har tecknat?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av azz0n^:

Ska se om det finns någonting annat som fungerar.

Inte så att du behöver registrera telefonen med basen?