hjälp, vad ska jag köpa för router?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

hjälp, vad ska jag köpa för router?

Hejsan!
ska flytta inom kort till en 28m2 lägenhet och behöver en router. Vill inte lägga 2500kr för att vara säker på att den fungerar så tänkte att någon här kunde hjälpa mig. Den ska kunna ge nät till 2 datorer en tv ett PS4 plus en surfplatta utan att strula.
Lägger helst så lite som möjligt men om jag behöver så går jag upp till de pris som behövs.

tacksam för snabbt svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2005

Denna har jag och har tv, ps3, 3datorer, ipad, två mobilier kopplad till, funkar kanon. Funkar bra att koppla in en hårddisk och ha som nas också via usb kabel 👍😊

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=765738

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Forumledare
Registrerad
Jan 2005

*Tråd flyttad*

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Inget strul typ att komponenterna ibland inte kan koppla upp så man får reseta enheten? (:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2005

Rekommednerar denna Asus router som säljs med 700 Kr Black Friday rabatt hos Webhallen: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/202953-a...

1290 Kr ordpris 1990Kr den skall vara en väldigt bra router!

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.3GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (2X4GB)8GB Kit, Lagring: Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 7 Ultimate Edition Svensk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av siimeon:

Inget strul typ att komponenterna ibland inte kan koppla upp så man får reseta enheten? (:

i början hade jag det problemet , men nu efter ett par firmware uppdateringar så är det kanon , det enda som kan bråka ibland för mig är åtkomsten till usbhårddisken, men vet inte om det beror på hårddisken eller routern.
hastigheten håller vad det ska (100/100 från bbb)

Skickades från m.sweclockers.com