Bredband bryts vid nerladdning av torrents

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Bredband bryts vid nerladdning av torrents

Mitt bredband bryts i ca 1 min när jag startar nerladdning av en torrent. Var 5:e min händer samma sak igen att bredbandet går ner 1 min. Efter 5-6 avbrott så funkar allt bra igen. Någon som vet hur jag kan fixa detta?

Polyhistor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skelleffteå
Registrerad
Jul 2010

vad har du för råjter`? min dlink dir 655 eller vad den hette säckade totalt ihop av torrents den klarade inte många anslutningar

Asus Z170gaming - i7 6700K @ 4.5Ghz + Allt vattenkylt..- 980 ti 6gb strix - EVGA G2 750W - Vengance LPX 2*8gb DDR4 @ 3000MHZ - 120HZ - Massa ssd:s osv

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Vad har du för uppkoppling ?
Prova att begränsa antalet samtidiga anslutningar i torrentklienten.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Ingen router. Endast kabel mellan dator och uttag i vägen.

Polyhistor

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Jag har Bahnhof 10/10 bredband.

Polyhistor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Vad har du för dator?

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Jag har samma problem på både stationär dator och laptop. Det är surfdatorer. Hur begränsar jag antalet samtidiga anslutningar i torrentklienten?

Polyhistor

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av polyhistor:

Jag har samma problem på både stationär dator och laptop. Det är surfdatorer. Hur begränsar jag antalet samtidiga anslutningar i torrentklienten?

Det finns i inställningarna, kollat i dokumentationen ? Vilket program använder du ?

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.