TV3 slutar sända "Våra bästa år" på linjär-tv (skandal!)

Trädvy Permalänk
Föräldraledig
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

TV3 slutar sända "Våra bästa år" på linjär-tv (skandal!)

Snubblade över den här nyheten idag, och jag kan inte hjälpa att skratta ganska bra åt hur otroligt upprörda vissa verkar vara. "Våra bästa år" är av allt att döma ett mycket viktigt stående inslag i mångas liv, och att titta strömmat på nätet är tydligen otänkbart. Enligt undertecknad är väl dock serien bland det värsta skräpet som någonsin producerats, vilket på något sätt är vad som gör den minnesvärd..
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19944050.ab
https://www.facebook.com/tv3sverige

Trivia är att vi tydligen ligger på 12 473 kvalitetsavsnitt utspridda över 50 säsonger vid det här laget. Sedan 2010 sänds serien i HD, vilket säkerligen ger en ny dimension till.. ja. Allt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Days_of_Our_Lives

Personligen minns jag Våra bästa år från när jag var liten och bodde hemma. Mamma var rätt involverad och spelade in varenda avsnitt för att kolla ifatt på kvällarna. Jag minns något om en demon, folk som dog och kom tillbaka, folk som fick barn, folk som tappade minnet, folk som blev kidnappade.. You name it. Vilka är era främsta Våra bästa år/Days of Our Lives-minnen?

Föräldraledig till och med våren 2018. För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Media och spel -> i5-4590S - B85M-ITX - GTX 1070 - 8 GB DDR3 - 750 GB SSD
▪ Jobb -> Thinkpad Yoga - i7-4500U - 8 GB DDR3 - 256 GB SSD
▪ Spel -> i7-4770K @ 4,3 GHz - Z97-A - 16 GB DDR3 - GTX 980 Ti - 768 GB SSD
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita - Switch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2008

Demonen minns jag också, min mor och mormor kollade på serien flitigt när jag var yngre.

| Asus P9X79 PRO | Intel i7 3820 | CM Hyper 212 EVO | Corsair Vengeance LP 16GiB @ 1600MHz | nVidia GeForce GTX Titan Black | Intel X-25 G2 160GB + Intel 535 256GB + Samsung 850 EVO 500GB | Corsair AX850 | Thermaltake Core P3 | EIZO S2411W |

7950GX2 > GTX 8800 Ultra > 3870 > 4850 CF > 5870 > GTX 580 > GTX 680 > GTX 770 > GTX 970 > GTX Titan Black

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2010

"I ett annat inlägg på sidan skriver en kvinna att hennes mamma som inte har dator kommer att bli besviken." kanske är dags att skaffa sig en sådan då?

Intel i5-3470 / 24GB RAM / GTX 960 / 240GB SSD / 3TB HDD
2x 27" 1440p 60Hz / random tgb / MX518

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
galaxen
Registrerad
Feb 2007

Haha vad fan rullar denna skit forfarande

Skickades från m.sweclockers.com

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Blir jag någonsin onödigt rik ska jag anställa en person som kommer få sitta 8tim per dag och se denna serien från början samt skriva recension om varje säsong.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Jag har aldrig sett ett helt avsnitt, kommer ihåg att jag kanalsurfade förbi programmet ett antal hundra gånger dock.
Nu för tiden blir det inte mycket TV tittande, inte tittat på TV sen jag fick min första dator för ca 11 år sen.
RIP Våra bästa år 1997-2014

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Engelholm
Registrerad
Jul 2009

Ja juste ja! det måste väll vara ett senare avsnitt där AL skulle få en Dodge Viper...

Rosa toyota - Rosa Toyota (Rosa Toyota mix by Rosa Toyota) *Träd på egen risk!*
AMD FX 8350 | 16GB Corsair 2400MHz | Sapphire R9 280X 3GB | Asus Xonar Phoebus | Asus Crosshair V Formula Z | EVGA GQ 650W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Jag minns nån skurk som hette Steffano eller nåt liknande som hade tagit gisslan eller nånting. Minns i alla fall att Alison Sweeney var med frekvent och jag tror hennes pojkvän hette Lucas?
Efter det minns jag inte ett smack, jag kom väl in tillfälligt i serien vid avsnitt 5.000 eller nåt

Btw, nån som vill ha serie-Marathon

He was truly the Bright Night

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Mar 2011

Men Våra VÄRSTA år sänds fortfarande så allt är inte förlorat! Prisa Ed O'Neill!

bengan.com
I7-4770K @4.5GHz | Asus Maximus VI Hero | 16GB Vengeance Pro 1866 CL9 | H105 med Noctua NF-F12:or | Asus GeForce GTX 780Ti DCUII OC | Samsung 850 EVO 500GB SSD, 2x 840 EVO 250GB, 2x6TB WD Red | Corsair AX 760W | CM ATCS 840 lätt moddad | Synology DS413j NAS - 4x3TB WD Red

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Konabu:

Jag har aldrig sett ett helt avsnitt, kommer ihåg att jag kanalsurfade förbi programmet ett antal hundra gånger dock.
Nu för tiden blir det inte mycket TV tittande, inte tittat på TV sen jag fick min första dator för ca 11 år sen.
RIP Våra bästa år 1997-2014

97? Den har pågått sedan 1965

He was truly the Bright Night

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nora
Registrerad
Aug 2005

Ok är inte från Days of our Lives men ändå

Dator: i5 4670k, ASUS Maximus VI Hero, ASUS Strix GTX 970, 16Gb Corsair 1333MHz, Corsair AX850, , Fractal Design Define R4 Black
Kringutrustning: Samsung S23A750D, Logitech Z906, G930, G500 & Corsair K70 Vengeance

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2009

Den stora besvikelsen man kände när man kommer hem och läser "Våra värsta år" i all hast för att sen inse att det står "våra bästa år" var total.

Anything that can go wrong will go wrong.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trondheim, Norge
Registrerad
Okt 2001

Tja, jag tror mänskligheten också överlever dethär beslutet.

Jag tillverkar Background Music och Stock Photos. Kanske passar något ditt projekt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollywood
Registrerad
Mar 2010

Sånt här man tvingades titta på när man var sjuk och skippade skolan då det inte fanns något annat på TV förutom TV-shop :/ Jag föredrog faktiskt TV-shop dock, haha!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Batman:

97? Den har pågått sedan 1965

Sändningen på TV3 menar jag såklart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av VonB:

Blir jag någonsin onödigt rik ska jag anställa en person som kommer få sitta 8tim per dag och se denna serien från början samt skriva recension om varje säsong.

tillbaka till helvetet med dig lucifer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kebabens huvudstad
Registrerad
Feb 2005

Vilka problem du har Emil!

Aftonbladetartikel hehe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kebabens huvudstad
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av amanito:

Haha vad fan rullar denna skit forfarande

I repris de senaste åren.

Farmor har följt serien.. fyfan vilket skit:D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Nov 2005

Ett gammalt ex var ett riktigt sossfall och hon följde denna skit. Mådde dåligt när vinjetten hördes från TV:n. Det enda jag minns av de små glimtarna man fick av det var just det med minnesförluster, precis som att det är något som drabbar varenda herre och hans hund, en otroligt ointressant plot och att skådespeleriet var på sällsynt låg nivå.

Även jag vill slå ett extra slag för TV3 Sverige:s facebook-sida med fullt av upprört folk som fått sina liv förstörda av att serien upphör i linjär-TV.

Desktop 1: Prime X370-Pro | Ryzen R5 1600 | Corsair LPX 16 GB
Desktop 2: Commodore 64C + 1541u2
Server: Celeron J1900 | 8GB RAM | PicoPSU-80 | 4+4 TB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Okt 2001

Avskyr den här smörjan.. begrav den tillsammans med ET till Atari 2600

GUD VÄLSIGNE DIG!
Xeon W3680 3.33Ghz - 24Gb DDR3 - GTX970 - Killer NIC - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Maj 2010

Aldrig sett skiten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
?????
Registrerad
Okt 2003

Oh shit nu kommer choklad pralins börsen att krascha.

Sell Sell!

Motherboard:Asrock Z87 Extreme3
Cpu:Intel I5 4670K@4.3Ghz
Memory: Corsair XMS3 12Gig 1600Mhz
Gpu:Asus GTX 1060 3GB