Permalänk
Medlem

Byta från amd till intel ?

Tjena boiis

Sitter idag på denna burk :

Cpu amd fx 8120 3.8ghz

Gpu Nvidia 770 gigbabyte 2gb

8 gb Ram från crucial 1333mhz

Mobo gigabyte 970 A-UD3

spelar för det mesta på datorn å kör alla möjliga spel . Allt från csgo till bf4 till vissa strategi spel osv ... Har tänkt att byta ut några delar i datorn då inte mitt moderkort är så bra då det orsakar ett visst lagg när jag spelar. Så har tänkt att byta till intel men skulle behöva hjälp att plocka ihop prisvärda delar som inte är allt för dyra. Tänkte mig en i5 processor men vet inte vilken lr vilket morderkort osv.

Skulle uppskatta hjälp att välja rätt delar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kp57:

Tjena boiis

Sitter idag på denna burk :

Cpu amd fx 8120 3.8ghz

Gpu Nvidia 770 gigbabyte 2gb

8 gb Ram från crucial 1333mhz

Mobo gigabyte 970 A-UD3

spelar för det mesta på datorn å kör alla möjliga spel . Allt från csgo till bf4 till vissa strategi spel osv ... Har tänkt att byta ut några delar i datorn då inte mitt moderkort är så bra då det orsakar ett visst lagg när jag spelar. Så har tänkt att byta till intel men skulle behöva hjälp att plocka ihop prisvärda delar som inte är allt för dyra. Tänkte mig en i5 processor men vet inte vilken lr vilket morderkort osv.

Skulle uppskatta hjälp att välja rätt delar.

Du har förvisso inte lagt någon budget, men jag skulle tipsa dig om:
Uppgraderinspaket i5

utan minnen:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7423045/2014-12-02

tror nog allt att det är något som skulle passa :-).

Permalänk
Avstängd

Ja din cpu flaskar. Går att få högre fps med en i5 helt klart. Ditt grafikkort är ju helt ok.

Kan se ut såhär,. finns ett tiotal moderkort runt 1100-1200 som är bra, här är ett..

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Ja din cpu flaskar. Går att få högre fps med en i5 helt klart. Ditt grafikkort är ju helt ok.

Kan se ut såhär:

http://www.inet.se/files/img/cart/kundvagn-7423051-00.png

Detta fungerar såklart också väldigt bra, tycker för övrigt inte att du behöver uppgradera RAM-minnena.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nesvop:

Detta fungerar såklart också väldigt bra, tycker för övrigt inte att du behöver uppgradera RAM-minnena.

Har inte sagt nåt om ramminnena heller..ingen skillnadf på 1333mhz vs 1600 iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Har inte sagt nåt om ramminnena heller..ingen skillnadf på 1333mhz vs 1600 iaf.

Det var mer som ett svar på mitt eget inlägg :-). Lite virrigt blev det, ursäkta röran ;-).

Permalänk
Medlem

Aight tack för era svar boys ska fundera på saken !

Permalänk
Medlem

Prova att klocka din CPU mer, för det går att klämma ur mer än 3.8GHz ur en 8120. jag körde grabbens pi 4GHz med sänkt Vcore (Slog av turbo så gick det att dra ner volten)

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.